16. 9. 2006

1. členská schůze Klubu volných novinářů SN ČR - 1.část

16.09.2006 15:33 - 09. Klub volných novinářů -trvalý odkaz

1. členská schůze Klubu volných novinářů SN ČR - 1.část


  Po čtyřech měsících jsem dostal pozvánku na schůzi Klubu volných novinářů.  V květnu jsem psal o přípravné schůzi Klubu volných novinářů.

   Tehdy místopředseda Syndikátu novinářů pan Kubičko řekl, že prakticky do druhého dne  může být v rámci internetových stránek zřízena  podstránka Klubu volných novinářů.  Poté, když jsem zde uveřejnil článek o přípravné schůzi. nabídl jsem panu Kubičkovi možnost zatím diskutovat v komentářích u mého článku. Pan Kubičko můj článek i tuto možnost uvítal, řekl, že odkaz na můj článek dá na stránku Syndikátu. Nestalo se však nic. Na stránkách Syndikátu byla uveřejněna informace o založení Klubu volných novinářů s několika chybami. Jednou z chyb  byla špatně uvedená e-mailová adresa na pana Kubička. Napsal jsem mu e-mail, i telefonoval. Poděkoval a řekl, že věci uvede do pořádku. Opět se nestalo nic. Telefonoval jsem panu Ivo Kostihovi,vedoucímu kanceláře Syndikátukterý byl pod touto informací podepsán.

    Vyslovil upřímný podiv, že on na stránky Syndikátu takový článek napsal. Řekl však, že si to přečte a chyby opraví. Opravdu se tak stalo. Pak se čtyři měsíce nic nedělo. Později jsem se dozvěděl, že přes prázdniny Syndikát nepracuje.  Myslel jsem, že všechno usnulo. Proto mě překvapilo, když jsem dostal na 12. září pozvánku na schůzi Klubu volných novinářů.

   Sešlo se nás tam osm včetně pana Kubička. Úkolem bylo vypracovat stanovy klubu a  zvolit výbor. Z nás sedmi přítomných členů  bylo do výboru zvoleno pět. Na přání pana Kubička jsme vypracovali i stanovy. Do této chvíle jsem nepochopil, proč podmnožina Syndikátu novinářů potřebuje stanovy. Syndikát pracuje v regionálních pobočkách jako je Syndikát novinářů Brno, Syndikát novinářů Ostrava, Syndikát jihočeských novinářů, dále pak v zájmových klubech – jimi je např. jediné aktivní uskupení novinářů – novináři senioři, údajně existují novináři junioři a nyní tedy i staronoví volní novináři. Počet volných novinářů v Syndikátu je blíží sedmi stům. Každý zaplatí roční příspěvek 600 Kč a to už je úhrnem jistě pro Syndikát významná finanční injekce.  Řídící výbor Syndikátu si patrně uvědomuje, že by měl pro volné novináře něco udělat, protože oni jsou bez trvalé vazby k některé redakci a jsou nejohroženější.

   Volní novináři  měli svůj klub již hodně dávno, ale jak jsem již psal v v článku  Přípravná schůze Klubu volných novinářůasi před deseti lety se tento klub rozpadl. Návaznost nynějšího Klubu volných novinářů je možné vidět v tom, že předsedou nynějšího (pokusu o založení) klubu se stal pan Vladimír Chrastina, který tento klub už kdysi vedl. Uvidíme, zda se nynější pokus po deseti letech zdaří. Iniciativa o založení totiž nevzešla z potřeby členské základny, ale ze řídícího výboru, který z mého pohledu pracuje poněkud tajemně.  Proto nemá Syndikát novinářů v oblasti médií, vydavatelů, ale ani politiků žádnou váhu. Dříve byl Syndikát novinářů něco jako odborová organizace, nyní ho vlastně novináři v redakcích téměř nepotřebují a novinářům „na volné noze“ nedokáže pro svou bezmocnost pomoci.

klikni - 2.část
Komentáře
[1]03.11.06 14:40:52Filip Furmanov
Každá generace žije z té předchozí. První republika žila z toho, co se urodilo za Rakouska, pro r. 1948 se žilo z těch, co se narodili za první republiky. A dnes žijeme z toho, co se urodilo v 70. a 80. letech. Když se vezme v úvahu, co to bylo za léta, kdo chodil do škol a co se po studentech chtělo, mohlo by to být ještě daleko horší. To platí jak o politicích, tak Klubu volných novinářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat