16. 9. 2006

1. členská schůze Klubu volných novinářů SN ČR - 3.část

16.09.2006 15:46 - 09. Klub volných novinářů -trvalý odkaz

1. členská schůze Klubu volných novinářů SN ČR - 3.část


   Možná je to způsobeno tím, že vedoucí kanceláře Syndikátu pan  ing. Ivo Kostiha na svou práci nestačí a řídící výbor Syndikátu by ho měl na tuto skutečnost důrazně upozornit nebo ho vyměnit za někoho aktivního. Možná však, že tento liknavý způsob práce je vlastní celému řídícímu výboru Syndikátu. Pokud si nikdo z výboru Syndikátu nedovede představit,  jak může vypadat aktuální a zajímavá internetová stránka, doporučuji k nahlédnutí např. stránku Česká média .

   Udivuje mě, že členem řídícího výboru je např. pan Filip Rožánek a sám na tuto téměř pobuřující skutečnost výbor neupozornil a ve věci se neangažoval. Sám pan Rožánek má svou velmi zajímavou internetovou stránku  -blog Filipa Rožánka a tak je opravdu s podivem, že Syndikátu zatím v tomto směru nepomohl.

   Avšak například  místopředseda Syndikátu pan Radko Kubičko je jistě odpovědný za tristní stav práce Syndikátu. Jistě i on má představu o tom, jaký je rozdíl mezi aktualizovanou stránkou Českých médií a strnulou internetovou stránkou Syndikátu. Podívejte se například na stránce Českých médií, jak pan Radko Kubičko moderuje seminář nazvaný „Je lež běžnou součástí novinářské práce?“. 
      (Nutno najít záznam ze 20.04.2005.)

   Nás sedm, kteří jsme se sešli  na schůzi Klubu volných novinářů 12. září, jsme se většinou neznali. Všichni jsme byli pokročilejšího věku a možná, že bychom spíše mohli pracovat v Klubu novinářů seniorů. Jen jeden člověk mi byl povědomý. Byl to pan Oldřich Vejvoda, někdejší zahraniční zpravodaj normalizační husákovské Československé televize. Považoval bych ho za jediného opravdového profesionála z nás volných novinářů, kteří jsme se tam sešli. Od ostatních jsem nikdy nic nečetl neviděl ani neslyšel a předpokládám, že ani oni ode mne. Pan Vejvoda do jednání nijak nezasahoval, patrně byl velmi zaměstnán, na stole před sebou si po celou schůzi organizoval nějaké obrázky s fotografiemi, jako by byl duchem jinde. Říkal, že přijel z ciziny a zase někam odjíždí. Uvažoval jsem o tom,  zda je ještě dnes aktivním novinářem. Doma jsem se podíval na internet a zjistil jsem, že pan Vejvoda je šéfredaktorem informačního časopisu pro Prahu 9.  Internet zároveň ukázal, proč pan Vejvoda už není v České televizi:

Oldřich VEJVODA, nar. 14. 2. 1948, tajný spolupracovník-agent StB, ev. č. 7232, 36935, krycí jméno LORD, novinář, TV moderátor, zpravodaj ČST v USA, Francii, Velké Británii.

Říkal jsem si, že je škoda, že není aspoň na Nově nebo na Primě. Těch, kteří mají podobný záznam, je v soukromých televizích asi víc a nikomu to nevadí. Ale bylo mi záhadou, co si pan Vejvoda slibuje od nově vznikajícího Klubu volných novinářů. Snad budu mít někdy příležitost se ho zeptat. Oba jsme nyní členy výboru.

klikni - 4.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat