28. 2. 2008

Hořkost

28.02.2008 12:18 - 02. Deník -trvalý odkaz

Hořkost


   Na blogu mně zcela neznámého Tomáše Uxy sem si přečetl tento krátký článek:

     
Fraška s volbou prezidenta
Názor normálního občana k volbě prezidenta
Nemůžu se ubránit názoru, že naši politici nemají, nebo se stydí za svůj vlastní názor. Moc to nesleduji, protože není o co stát, ale tato volba prezidenta mě zvedla žaludek až do krku. Mě přeci nezajímá, kolik snědli chlebíčků, kolik vypili kávy a jak dlouho tam museli sedět. Za všechno si můžou sami. Nechápu, proč se kolem toho dělá takový humbuk, vždyť prezident je jen loutka, která navíc v podání pana Klause není ani apolitická, jak by asi měla být. Proč nepředstoupí každý jeden politik před ostatní a neřekne "volím toho nebo toho", myslím, že bychom se dočkali nejednoho překvapení. Tak by to bylo fér vůči nám lidem, kteří jsme vás mimochodem vyslali, abyste nás "lid pracující"zastupovali. Mě osobně je jedno, kdo bude prezident, protože ať je tam Petr nebo Pavel vždy na tom budeme nejhůře my "dole". Toto je můj názor se kterým nemusíte souhlasit,ale.....................?
Tomáš Uxa|úterý 12. únor 2008 14:26
     

   Poslal jsem Jiřímu Pallasovi,  člověku, kterého jsem nikdy neviděl, ale který mě už před šesti lety pomohl objevit svět internetuodkaz na video z křestu knihy o Malostranské beseděkteré jsem natočil na fotoaparát a ze kterého mám radost. Jiří Pallas vystupoval se skupinou Šafrán právě v Malostranské besedě před svou emigrací do Švédska v sedmdesátých letech a ty, kteří onu knihu křtili, zná osobně. Na mé upozornění reagoval Jiří Pallas stručně:

     
Ano, partička přestárlých svazáků.
     

Jistý penzistakterého jsem také poznal prostřednictvím internetu a od kterého jsem se dozvěděl mnohému o práci s internetem, opět smazal svůj blog. Psal na něm o svých sympatiích ke komunistům. Vadilo mu, že mnozí z nás, kteří jeho krásné články o životě a technice čteme, nesdílíme jeho sympatie ke komunistům. Aby nás potrestal, zmizel z internetu. Zmizely postupně jeho krásné články. Na blog jedné své čtenářky a obdivovatelky jeho blogu napsal:

     
Moc tě nemiluju moje malá žačko a díky za tvůj komentář. Ano, děkuje ti levicová svině, jakž takž ještě žijící.. Nejsi trhlá a ničím jsi se mne nedotkla a stále s tebou mluvím. březen se blíží, termín placení daní, kluk právě obdržel podporu v nezaměstnanosti. Že se nezaregistroval hned 1.1.2008, tak namísto 2400Kč dostal na měsíc celých osmnáct stovek. Tak tomuhle platíme daně..
     

   Multikulturalista František Kostlán (viz jeho stránky v mém doporučeném čtení v pravém sloupci) je prodchnutý nenávistí k neonacismu a komunismu. Vadí mu, že jeho veřejné články čtou také mladí neonacisté a komunisté a že k nim diskutují téměř jen oni a to často velmi nevybíravým a vulgárním způsobem. Proto už diskutuje jen prostřednictvím osobních e-mailů nebo uzavřených diskuzí.  Františka Kostlána znám dlouho osobně a jeho názorů a hlavně toho, co dělá pro uprchlíky si velmi vážím. Jen se mi zdá, že tolerancí, kterou požaduje od druhých, sám neoplývá.

    Nějak se mi zdá, že všechny lidi, o nichž jsem psal, přes všechny rozdíly něco spojuje: vnitřní hořkost. Hořkost z toho, že svět není takový, jak by si přáli. Často mi připadá, že zahořklých lidí je plná Česká republika. I já jsem možná zahořklý. To nedovedu sám posoudit.  Bohužel u lidí, o nichž jsem v tomto článku NEpsal, převládá jiná vlastnost.  Pasivita. Hudrají po hospodách a nejlépe jen sami doma u televize. Nadávají na druhé, ale raději se nahlas neozvou. Říkají si? Co já zmůžu? Ještě bych se mohl dostat do maléru. Pasivně přihlížejí, jak jiní lidé mění svět proti jejich vůli.
Komentáře
[1]02.03.08 14:31:02Haverka
Máte pravdu, že mnoho lidí je zahořklých, otrávených a vzdávají dnes už skoro vše. Není se čemu divit. Co je to za svobodu a demokracii, když říci sice můžete skoro všechno, ale není to nic platné. Slovo už dnes nemá žádnou váhu. A volby ? je to fraška. Dáte někomu svůj hlas, aby zastupoval vaše zájmy a on se nechá beztrestně podplatit a hlasuje a prosazuje úplně jiné zájmy. Tak jaké máme možnosti ? Také mě mrzí, že stránky blogující penzista už neexistují. Každý den jsem se šla podívat co zajímavého napsal. Nikdy jsem nebyla v žádné politické straně, ale jeho názory mi připadaly přijatelné pro 75% našich lidí.

Žádné komentáře:

Okomentovat