12. 5. 2006

Jak já vidím, že Aleš Cibulka už nemoderuje pořad "Jak to vidí..." - 1.část

12.05.2006 19:29 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Jak já vidím, že Aleš Cibulka už nemoderuje pořad "Jak to vidí..." - 1.část


    Dozvěděl jsem se o tom  z pořadu „Události, komentáře, dne 11.05.2006. Divil jsem se, že z toho udělala Česká televize kauzu, protože jak později vyplynulo, nebyl Aleš Cibulka z rozhlasu vyhozen, pouze byl odvolán z moderování  cyklu „Host  do domu“, vzhledem k tomu, že ředitel Českého rozhlasu 2 – Praha nebyl spokojen s některými výroky paní Yvonne Přenosilové v pořadu „Jak to vidí“ ze dne 28.4.2006 a zvláště, že Aleš Cibulka svou moderací neoddělil názory paní Přenosilové a nestrannost Českého rozhlasu.

Pro zajímavost uvádím přepis rozhovoru ředitele ČRo2 – Praha Jiřího Vejvody v televizním pořadu Události, komentáře, který je možno si poslechnout i z archivu pořadů České televize.

   
Daniela Drtinová, redaktorka České televize: Pane řediteli, ujasněme si nejdříve jednu věc. Stěžoval si někdo na rozhovor Aleše Cibulky s Yvonne Přenosilovou?

Jiří Vejvoda, ředitel ČRo2-Praha: Ne.

Daniela Drtinová, redaktorka České televize: Zákon stanoví, že vyvážený musí být profil celého média, nikoliv jednotlivých pořadů nebo dokonce výroků. Nebyli jste tedy papežtější než sám papež? Když navíc ten pořad Host do domu je spíš ranní odlehčenější pořad:

Jiří Vejvoda, ředitel ČRo2-Praha: Především není ranní odlehčenější. Protože když si vezmete cyklus, ve kterém hosty jsou lidé od profesora Kouteckého po biskupa Malého, od právníků, po další filozofy, lékaře, tak už to dávno není odlehčenější pořad.

Daniela Drtinová, redaktorka České televize: A neměl by být tedy vyváženější profil celého média a ne hlídat vyváženost úplně každého výroku v každém pořadu?

Jiří Vejvoda, ředitel ČRo2-Praha: Víte, já si myslím, že moc někdy začínáme šermovat tím pojmem vyváženost, který pro mně je vyprázdněný. A já vnímám tu situaci, o které mluvíme – a netýkala se vůbec jenom premiéra, týkala se i Strany zelených a jejich šéfa – trošičku jinak. Představte si, že někdo z nás, vašich dvou hostů, by se teď uchýlil k velmi nevkusným a nevhodným přirovnáním na adresu lidí, kteří tu nejsou a nemohou se bránit. Jsem si jist, že byste z lidské slušnosti i profesionálně reagovala ...

Daniela Drtinová, redaktorka České televize: Ano, v tomto pořadu ano. Ale pokud bych dělala pořad typu „Host do domu“, tak bych si možná odlehčenější tón skutečně dovolila.

Jiří Vejvoda, ředitel ČRo2-Praha: Odlehčenější není na místě.

Daniela Drtinová, redaktorka České televize: Takže byste mě vyhodil?

Jiří Vejvoda, ředitel ČRo2-Praha: To nebudu komentovat.


klikni – 2.část


Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat