12. 5. 2006

Jak já vidím, že Aleš Cibulka už nemoderuje pořad "Jak to vidí..." - 5.část

12.05.2006 19:45 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Jak já vidím, že Aleš Cibulka už nemoderuje pořad "Jak to vidí..." - 5.část


Aleš Cibulka, moderátor: Třeba, třeba. Jak vy vnímáte předvolební boj? Vy jste řekla, že přiostřuje. Kritici často říkají, že ta předvolební kampaň, která probíhá je hodně ostrá. Já už se, upřímně řečeno, třeba vůbec neorientuju vůbec v těch billboardech. Já už nevím, který ten billboard ta strana zaplatila a která ji propaguje a který je ten zesměšňující, který zaplatila ta jiná strana. Jó? Teď ty šipky jednou nahoru, jednou dolů, jednou doleva, jednou doprava.

Yvonne Přenosilová: Já si myslím, že většina z nás má jasno. Čili teď se do těch zajetých partají dostala Strana zelených, kde  nesmírně charismatický mladý pán vypráví o tom, jak zvelebí tuto zem. Já myslím, že on má k těm zelenejm asi takový vztah jako já ke svým kytkám. Já jsem dosud zahubila všechny, které jsem měla. Ale ne tím, že bych se o ně nestarala, já prostě se o ně starám asi blbě. Ale pravda je, že mám jedinou květinu, která dnes půjde do popelnice. Nicméně já nemám ráda, když někdo utvoří nějakou novou stranu, kde byla prostě ješte díra, tam to ještě nebylo. Znám stranu zelených, kam se uchýlili všichni revolucionáři němečtí z roku 1968, který mlátili policajty flaškama po hlavě. Mimochodem i bývalý ministr zahraničí. Byl dokonce vyfocen v té době a prošlo to tiskem a jako kdyby se nestalo a najednou je Strana zelených. A jim je ta příroda – nechci říci všem – ale jim je ta příroda zrovna tak ukradená jako ňákýmu vorvaňovi. Jemu je to jedno, když má svůj prostor, tak se tam cítí dobře a ta Strana zelených – to je taková – smím-li použít v tuhle ranní hodinu impotentní partaj. Oni mají taková hesla, která jsou samozřejmě všeobjímající. Každý má rád stromečky, každý má rád přírodu, ale na tom nelze stavět politickou kariéru.

Aleš Cibulka, moderátor: Aha. Nechci se ptát, čím si vás politik dokáže získat, ale čím si vás dokáže naprosto znechutit. Byť byste byla jeho příznivkyní. Co prostě politik nemůže udělat, protože ztratí přízeň vás jako voličky. Neptám se teď na konkrétní jméno.

Yvonne Přenosilová: Když podpásově napadá kolegy z jiných stran.

Aleš Cibulka, moderátor: Byť by to byl kdokoli. A co u vás rozhoduje jestli půjdete k volbám, koho budete volit...

Yvonne Přenosilová: Já vždycky chodím k volbám, to musím přiznat. A moje orientace je myslím dost jasná. Ne nadarmo jsem byla jednadvacet let v emigraci. Ale pravda je, že dneska se rozhodovat je poněkud obtížnější. Protože český národ chce mít vůdce. A vůdce není ani v jedné straně. Takový ten rasantní. Pan Paroubek, jak říkám, si trochu hraje na Mussoliniho, ale to mu myslím spíš uškodilo než aby mu to přidalo. Jsou tací, kteří ho budou volit za to, že se s nikým nehrabe, že si s nikým nehraje, že nazývá věci správnými slovy, ale to jsou ty hospodský kecy. Ale pak když se jde k volbám, tak voni jedou na chatu.

Aleš Cibulka, moderátor: Dokážete pochopit argument člověka, který řekne, že už je politikou tak znechucen, že k volbám nepůjde a že stejně je to k ničemu?

Yvonne Přenosilová: Mně se moc líbila Paroubkova výpověď, že všichni jednohlasně odsouhlasili odchod tří svých členů. A to už mě začlo mrazit. A potom odsoudil zase ty, vyhazovem, kteří v jistém kraji ne jednohlasně odsoudili odchod jednoho z těch politiků, opět nebudu jmenovat. Nicméně to jednohlasné to mě tak připomíná doby minulé, že je z toho člověku až zle.

Aleš Cibulka, moderátor: Aha. Každopádně, dneska až dopovídáme, jestli na mě počkáte do dvanácté hodiny polední až skončí „Host do domu“, můžeme se jet podívat na Prahu 9.

Yvonne Přenosilová: Jestli zametá.

Aleš Cibulka, moderátor: Tak. A můžeme to vzít  přes Masarykovo nádraží, třeba zbyly nějaké pecny. Český rozhlas 2 – Praha, to je stanice, kterou právě posloucháte. Jak vidí volební kampaň kolem sebe Yvonne Přenosilová.
   


klikni –  6.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat