18. 11. 2007

Jak jsem strávil 17.listopad 2007 - 1.část

18.11.2007 11:27 - 06. Politika -trvalý odkaz

Jak jsem strávil 17.listopad 2007 - 1.část


   Už jsem psal, jaký byl můj 17.listopad 1989Nebudu se opakovat.

   Přece jen jsem si zavzpomínal.  Před několika dny opět vyšel populární projev Milouše Jakeše  k soudruhům na Červeném Hrádku v červenci 1989.  Byly tam i jiné krátké zvukové ukázky, tak jsem si ho opět koupil.



Ono se to Jakešovo vystoupení bere většinou jako komická ukázka jeho slovní dovednosti. Já jsem si ho znovu poslechl a po těch 18 letech jsem zjistil, že je tam z dnešního pohledu mnoho zajímavého, dokonce i aktuálního. Kousek z Jakešova vystoupení jsem opsal a přidávám svůj komentář.

Milouš Jakeš

   Ale co nám pomohou kritici? Vždyť my víme, že v Praze nebo v Plzni či jinde, kolik je tam špíny – tedy ve vzduchu mám na mysli, kolik je tam kysličníku siřičitého – to můžeme změřit. Víme to. K tomu nepotřebujeme, aby nám to někdo říkal. My víme, kdy to chceme realizovat, kolik na to máme, jestli na to vůbec máme, jestli to můžeme vůbec udělat. Mám na mysli různá ta ekologická hnutí.Ale my potřebujem, aby se sebrali a šli vyčistit ten potok, pomohli a né dělali demonstrace, chodili po náměstích a křičeli: udělejte jinou spalovnu v Plzni.

komentář mluvka Tomáš 17.11.2007

Zdá se mi, jako by soudruh Jakeš Měl už tehdy podobný názor na tzv. ekologická hnutí jako někteří pravicoví politici dnes.

Milouš Jakeš 17.7.1989

    Mnozí lidé si tu demokracii pletou s tím, že oni budou jen těmi kritiky a určovateli co se má dít v společnosti a ti druzí že budou to vykonávat anebo jsou povinni to vykonávat co oni si přejí. Ne. Demokracie je diskuze. A většina rozhodne. A příslušné orgány rozhodnou. A rozhodnou v rámci zákonů. A zákony napříště chceme tvořit ve všenárodních diskuzích. Tak je připravován i návrh ústavy. K diskuzi i návrh sociálněekonomického rozvoje na příští pětiletku a do roku 2005.

komentář mluvka Tomáš 17.11.2007

   Vysvětlení demokracie udělal soudruh Jakeš docela dobře, jen zatajil, že tehdy nerozhodovala většina, ale naprostá menšina. Byl to stranický aparát KSČ.

Milouš Jakeš 17.7.1989

   Nechť se lidé vyjádří. Ale nemůže si někdo myslet, že jeden, jednotlivec – že jeho myšlenka musí být proti vůli všech uplatněna. To se nedá nic dělat! Ale jsou ale i takoví lidé, kteří si myslí, že to je jejich poslání. Aby jen tu společnost kritizovali, znepokojovali a požadovali, aby se jednalo podle toho, co oni si přejí. A ne jinak.

komentář mluvka Tomáš 17.11.2007

   Bohužel tehdy to bylo úplně naopak. Většina obyvatelstva se veřejně vyjádřit nemohla. Dnes se může vyjádřit kdokoli k čemukoli, ale často to ti, kteří jsou momentálně u moci neberou v potaz. Neuvědomují si, že za určitou dobu u moci nebudou a pokud dělají něco jen proto, že mohou prosadit svůj názor, protože jsou u moci, tak opozice to za několik let bude předělávat a obyvatelstvu tím jen znesnadní život.

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat