15. 5. 2005

Moje dojmy z veřejného slyšení - 1.část

15.05.2005 13:58 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Moje dojmy z veřejného slyšení - 1.část

Nová volba generálního ředitele Českého rozhlasu vrcholí!
  Na dokumentární fotografii vidíte velmi důležitý předmět. Je to lahvička s vodou,  která čekala na každého ze tří kandidátů na funkci generálního ředitele Českého rozhlasu. Připravila ji tajemnice rady paní Marie Šímová, která se postarala i o to, aby svůj jazyk mohli smočit i členové Rady Českého rozhlasu. Veřejné slyšení tří vybraných kandidátů se konalo za krásného středečního odpoledne 11. května opět v zasedací místnosti Národního muzea v Praze na Václavském náměstí, několik desítek metrů od hlavní budovy na Vinohradské třídě.
Přišel jsem právě včas. Stejně jako já pospíchal i první z kandidátů, ředitel stanice Radiožurnál pan Alexandr Pícha. Chvíli jsme si dávali přednost  u vchodových dveří do muzea. Já jsem pak ustoupil definitivně a sdělil panu Píchovi, že on musí jít první, protože on je ten hlavní a já jsem jen zástupcem veřejnosti. Pan Pícha již neotálel a se slovy: "Jdete podívat na popravu?", rychle vstoupil dovnitř. Oproti 30.dubnu, který jsem popsal v předchozím článku, byl zasedací sál zaplněn  zájemci. Jakýsi fotograf pilně fotografoval a v průběhu zasedání i kamsi odesílal snímky prostřednictvím počítače.

   V místnosti jsem zahlédl i dalšího z uchazečů, pana Richarda Medka, šéfredaktora stanic Regina a Region, který měl přijít na řadu až poslední, čili za dvě hodiny. Rada Českého rozhlasu se tentokráte sešla v plném počtu.           Její členy tady nebudu vyjmenovávat, někteří přijdou ještě  na řadu a její všichni členové jsou vyfotografováni na internetových stránkách Českého rozhlasu. Pan Medek byl oblečen celý v černém, nejen oblek, ale i košili a kravatu měl černé. Zasedání Rady začalo ve 14,08 hod. Předseda rady Michal Prokop oznámil, že na programu je jediný bod a to veřejné slyšení kandidátů na funkci generálního ředitele Českého rozhlasu. Nastínil průběh slyšení. Kandidát bude mít na svoje představení 45 minut a záleží na něm, jak je využije. Předpokládá se, že po úvodním, libovolně dlouhém projevu kandidáta, budou pokládat dotazy členové rady. Avšak po 45 minutách bude slyšení ukončeno a rada se odebere do vedlejší místnosti ke čtvrthodinovému odpočinku a regeneraci sil, načež počne slyšení dalšího kandidáta. Pořadí, v jakém budou kandidáti vystupovat, bylo předem určeno losem.
klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat