8. 8. 2005

Najít vhodného psychologa není jednoduché - 2.část

08.08.2005 23:11 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

Najít vhodného psychologa není jednoduché - 2.část

vyšlo v Novinách Můžeš, 2002, ročník 9, číslo 6, str. 1 a str. 7

    Prvním  psychologem byla  žena. Psycholožka  A poslouchala hodinu příběh  mého života a mé  obtíže. Celou dobu sledovala hodiny.  Když uplynul  stanovený  čas,  jediné, co  řekla, že zaplatím  500,- Kč  a jestli  budu chtít, mohu zase  přijít. Připadalo mi  zbytečné, abych utrácel  její čas a  své peníze a písemně ji  poprosil, aby mi doporučila jiného psychologa, muže.
     
     Psycholog B  byl vedoucí psychologické  poradny. Trvalo mi dlouho,  než   se  mi  podařilo  s   ním  spojit.  Byl velmi zaneprázdněn a bylo  na něm zcela zjevné, že  ho svou prosbou o konzultaci   obtěžuji.  Avšak   patrně nechtěl   odmítnout doporučení psycholožky A a proto  si na mne udělal čas. Abych ho příliš časově nezatěžoval, popsal jsem mu předem podrobně své problémy  v dopise. Když  jsem k němu  přišel poprvé, můj dopis ležel před  ním, avšak on mě vybídl,  abych mu vše řekl osobně.  Vypravoval jsem  tedy obsah  dopisu, což  mě zabralo vymezený čas. Psycholog B byl  zjevně unaven, občas si udělal beze slov několik poznámek a vykouřil několik cigaret. K mému problému se  nevyjádřil, ale pozval mě  na druhou konzultaci. Byl jsem  rád, že tentokráte byla  porada bezplatná. Na konci druhé konzultace mě psycholog B řekl, že považuje mé problémy za velké,  ale  že  neví,  co  by  mi  poradil, protože jeho pracoviště se zabývá jinou  problematikou, než se kterou jsem přišel já. Poprosil jsem ho, aby mi doporučil nějakého jiného psychologa.   Nejdříve  si   na  žádného  nemohl  vzpomenout a doporučoval  mi,  abych  se   obrátil  na  jakoukoli  jinou poradnu. Pak jmenoval psychologa C.
      
    Byl  jsem  dost  otřesen  tím,  že  jsem  musel lhostejným postojem psychologů  A a B  a tak jsem  se rozhodl, že  se se svým problémem pokusím bojovat  bez pomoci psychologa. Potíže však neustávaly a psychiatr  mě doporučovat, abych ve hledání vhodného psychologa pokračoval. K tomu jsem se odhodlal téměř až po roce  a vyhledal psychologa C. Hned  v úvodu mě sdělil, že se hodlá přestěhovat do jiné části republiky a proto se mi nemůže dlouhodobě  věnovat. Byl jsem  u něho celkem  pětkrát. Myslím, že  pochopil podstatu mého problému tak, jak jsem ji chápal já.  Řekl mi, že moje  potíže nejsou dány subjektivně, ale   objektivními  podmínkami,  které  jsem   zažil  a   že nepotřebuji léčbu, ale dlouhodobou podporu psychologa do doby než se můj život upraví. Než se odstěhoval, dal mi kontakt na pět jiných psychologů, které znal osobně.

klikni - část 3.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat