8. 8. 2005

Najít vhodného psychologa není jednoduché - 4.část

08.08.2005 23:21 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

Najít vhodného psychologa není jednoduché - 4.část

vyšlo v Novinách Můžeš, 2002, ročník 9, číslo 6, str. 1 a str. 7

   Popsané nepříjemné příznaky  se nadále stupňovaly tak, že jsem  několik dní nedokázal  dělat přes den prakticky nic a proto  jsem  psychologa  E  požádal  o  okamžité přerušení terapie.  Podivil se  mému přání  s tím,  že se  mu to  ještě v životě nestalo a naše týdenní  schůzky jsme ukončili asi po třech měsících.

       Psychologa  F jsem  slyšel v  nočním rozhlasovém vysílání, když jsem  prožíval jednu ze  svých nočních depresí.  Zavolal jsem do  rádia a ve  vysílání jsem si  s ním povídal  o svých negativních zkušenostech  z psychology. Kupodivu  přiznal, že řada jeho  kolegů podlehla komercializaci oboru  a záleží jim spíše  na výdělku  než  na  klientovi.  Nabídl  mi, abych ho navštívil v ambulanci krizového centra  a seznámil ho se svým problémem.  Učinil  jsem  tak  a  pošesté  vyprávěl  o  svých problémech,  nyní už  po dvou  letech poněkud modifikovaných. K podstatě problému  se nevyjádřil, pouze  se zeptal, zda  se chci  podrobit  dlouhodobé terapii(zdarma.).  Hned věděl, že bych se  měl léčit, ale žádnou  diagnózu nebo důvod nedokázal specifikovat. Po předchozích zkušenostech jsem odmítl.

       Psycholožku  G jsem  poznal při  nějaké jiné příležitosti. Nabídla mi,  že bych u  ní mohl podstoupit  zdarma konzultace v psychologické poradně.  Protože se mi  nezdála tak odtažitá jako jiní psychologové, navštívil jsem  i ji. Došla k pro mne překvapivému  závěru, že  se ji  tím, co  jí vyprávím  a jaký jsem, snažím  zraňovat. Usoudila, že mé  potíže nemůže pomoci řešit psycholog.

klikni - část 5.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat