12. 7. 2005

Nejvyšší státní zástupkyně

12.07.2005 08:23 - 06. Politika -trvalý odkaz

Nejvyšší státní zástupkyně


Již řadu týdnů se objevuje v médiích spor mezi ministrem spravedlnosti Pavlem Němcem a nejvyšší státní zástupkyní Marií Benešovou. Ačkoli média neústupně tvrdí, že spor začal snahou ministra Němce  předat vyšetřovaného katarského prince do Kataru a iniciativou státní zástupkyně, která mu v tom zabránila, patrně se nedozvíme, co je příčinou doopravdy. Nedávno obvinila Benešová redaktora TV Nova z toho, že bral jakýsi úplatek od mluvčího ministerstva spravedlnosti Dimuna. Když to dotyčný readaktor v telefonickém rozhovoru s ní popřel, řekla Benešová, že ona má jiné informace.  Redaktor jí do telefonu řekl -ale já jsem nic nedostal- a Benešová reagovala -tak si tam dojděte, ať vám to doplatí-. Při těchto slovech, která vysílala TV Nova ze záznamu ve svém zpravodajství, mě až zamrazilo v zádech. Ze slov jsem pochopil, že Benešová nemá podloženo nic a tato slova vyřkla jen proto, že vzhledem k vysoké pozici, kterou zastává, není zvyklá sama sebe kontrolovat. Později prý prohlásila, že zmíněný výrok řekla v nadsázce. Nevím, co si jako občan mám myslet o tom, když člověk na jedné z nejvyšších pozic českého právního systému nedokáže přemýšlet o  tom, jaká slova může vyřknout. Nepřemýšlí o tom, co by si mohl dovolit např. v zábavném pořadu Jiřího Krampola "Nikdo není dokonalý" a co si může dovolit v nejsledovanějším zpravodajském pořadu v zemi.
Myslím, že je jen otázkou času než ministr Němec státní zástupkyni sesadí. Proti šéfovi, který si zasedne na zaměstnance, není jiné možnosti než odejít. Sám jsem to ve svém životě zažil. Marie Benešová proti sobě navíc popudila média.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat