15. 4. 2006

Nepříjemnosti ve značkové prodejně Českého telecomu - 4.část

15.04.2006 12:36 - 02. Deník -trvalý odkaz

Nepříjemnosti ve značkové prodejně Českého telecomu - 4.část


   Modem „D-Link DSL-362T“ je krabička o velikosti 14x10x3 cm, ale v Českém telecomu mu vymysleli poměrně obří krabici s rozměry 32x25x10 cm,  ve které jsem si ho jako poměrně velký nákup donesl domu. Modem je prodávám v tzv. samoinstalačním balíčku. Znamená to, že krabice obsahuje nejen dodávku od výrobce, to jest v tomto případě rozbočovač na telefonní linku a CD se software, ale také potřebné propojovací kabely a Č.telecomem vymyšlený návod pro blbé, natištěný na velkém tuhém kartonu i s obrázky. Uvnitř je ještě překlad návodu výrobce. Z jaké země je výrobce, to jsem nepochopil. Myslím, že z Francie, ale také je možné, že z Německa.

   Na rozdíl od přechozího typu, který mám nyní v reklamačním řízení  (Sagem Fast 840), byla instalace modemu D-Link DSL-362T velmi složitá.
-----------

ADSL modem Sagem Fast 840 s reklamními sluchátky. Snadná instalace, lze odpojit na ploše počítače od internetu, napájení pouze přes USB port.

ADSL modem D-Link DSL-362T . Nesnadná instalace, nelze odpojit od internetu  na ploše počítače, k napájení nutný síťový adaptér.
---------

Program se z instalačního CD nenainstaloval sám, ale přes webový prohlížeč bylo nutno postupovat podle složitějšího návodu. Avšak ani po několika pokusech se instalace nepodařila. Během čtyř dnů jsem musel několikrát konzultovat s pracovníky technické podpory a nastavovat modem ještě složitěji, než bylo v návodu. Pracovníci technické podpory často nedokázali rozpoznat, zdali je chyba v připojení u nich nebo u mně. Ale aspoň to přiznali. Když se konečně instalace podařila, čekalo mě nemilé překvapení. Připojení modemu k internetu nelze vypnout při práci na počítači, tak jako tomu bylo u modemu Sagem, ale internet je připojen po celou dobu práce s počítačem. Vypnutí je možno provést pouze odpojením USB kabelu, což je velmi nepraktické. Já opravdu nestojím o to, aby můj počítač byl s internetem propojen stále.

   Když už konečně spojení s internetem fungovalo, stále se mi nedařilo zprovoznit poštu. Po další dlouhé konzultaci s pracovníkem technické podpory vyšlo najevo, že závada bude asi způsobena nastavením antivirového programu AVG 7.0. V tom už se však pracovník technické podpory Českého telecomu nevyznal. Zavolal jsem tedy do Brna do technické pomoci firmy Grisoft. Tamní pracovník nejprve pečlivě ověřil licenční číslo mého AVG, neboť kdybych neměl AVG zaregistrovaný, odmítl by mi pomoci. Potom jsem podle jeho telefonických rad přenastavil AVG program, aby se smířil s novým modemem a nezabraňoval přijetí pošty.

klikni - 5.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat