13. 10. 2005

O vstřícnosti výrobce zdravotních pomůcek k zákazníkovi - I.

13.10.2005 14:07 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

O vstřícnosti výrobce zdravotních pomůcek k zákazníkovi - I.

Kompresní punčochy - 1.část

   Dlouhá léta mám křečové žíly. Mám je dědičné po matce a podporované horší chůzí vlivem dětské mozkové obrny. Za mládí mé matky neexistovaly kompresní punčochy, pamatuju, jak si matka stahovala nohy elastickými obinadly, Já používám kompresní punčochy už mnoho let. Dříve byl jedničkou na našem trhu ve výrobě kompresních punčoch podnik Loana, jemuž před řadou let vyhořela továrna. Pak ovládla český trh firma Maxis. Její výrobky byly zpočátku velmi nekvalitní, ale postupem doby se kvalita zlepšila. Kompresní punčochy jsou však poměrně drahé, proto je nutné se o ně dobře starat, aby déle vydržely. Firma Maxis doporučovala pro jejich praní speciální prací roztok, který byl k dostání v prodejnách se zdravotnickými potřebami. Pral jsem tedy ve speciálním pracím roztoku. Když by se punčochy v tomto roztoku nepraly, porušilo by se pružné (gumové?) sítivo punčoch. Prací roztok často nebyl k dostání a tak jsem si kupovával dvě tři lahve do zásoby. Letos se však stalo, že speciální prací roztok na kompresní punčochy už nebyl dlouho k sehnání a v prodejně zdravotnických potřeb mi řekli, že ani po několikeré objednávce firma Maxis prací roztok nedodala. Při nákupu nových kompresních punčoch jsem zjistil, že najednou speciální prací roztok z návodu zmizel. Doporučení pro praní bylo náhle velmi mlhavé.

   Myslel jsem , že  se jedná o nějakou tiskovou chybu a proto jsem se na firmu Maxis obrátil e-mailem:

15. dubna 2005 8:52
Dobrý den,

řadu let používám kompresní punčochy MAXIS, které si kupuji v pražských prodejnách se zdravotnickými potřebami (např. "U Radima", Vinohradská ul., Praha 3).

Prakticky do současné doby jsem tyto punčochy pral ve speciálním pracím prostředku firmy Maxis, který jsem kupoval v těchžě prodejnách. Nyní mi bylo sděleno, že tento prací prostředek již není dodáván.

Mám tedy dotaz: V jakém pracím prostředku je vhodné Vaše kompresní punčochy prát. Dříve jsem je pral ve vločkovém mýdle, avšak ani toto se dnes nevyrábí.

Je možné prát Vaše kompresní punčochy v běžném tekutém mýdle s glycerinovým základem, nebo jako KONKRËTNÍ značku prostředku na praní, běžně dostupnou na trhu, byste mi doporučili? Vaše kompresní punčochy stojí přes 400 Kč a proto bych si je praním nerad hned zničil.

Dostal jsem tuto odpověď:

19. dubna 2005 13:28
Dobrý den,

na praní kompresivních punčoch by se měly používat neagresivní prací prostředky. To znamená, že by neměly být s bělícím účinkem (jelikož narušují barvu vlákna). U punčoch, které jsou zakončeny samodržícím silikonem se nedoporučuje prát v mýdlovém pracím prostředku ani v mýdle pro osobní hygienu, jelikož snižuje přilnavost tohoto lemu. Ptala jsem se kolegyně, která zdravotní punčochy nosí již několik let, jí se velice osvědčil prací gel Persil Color.

 S pozdravem a přáním pěkného zbytku dne

 Benová Petra
MAXIS a.s.

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat