13. 10. 2005

O vstřícnosti výrobce zdravotních pomůcek k zákazníkovi - I.

13.10.2005 14:45 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

O vstřícnosti výrobce zdravotních pomůcek k zákazníkovi - I.

Kompresní punčochy - 5.část

Prosím Vás, Vážená paní Vrátná, jako manažera jakosti firmy MAXIS, o posouzení, zda přípravek uvedeného složení lze bez obav po delší dobu používat k praní kompresních punčoch MAXIS.

Dostal jsem tuto odpověď:

Valašské Meziříčí 23.5.2005
Věc:  14/D II.  (Praní punčoch)                                                

Vážený pane,

dovolte nám, abychom Vám upřesnili  informace, týkající se praní  kompresivních punčoch Maxis.

Váš dotaz na Omnio Bianco,  by měl být položen výrobci pracího  prostředku. Bohužel,  tento prací prostředek jsme netestovali na našich výrobcích, neboť  Omnio Bianco  je novinka na trhu.

V případě, že žádáte odborné posouzení pracího prostředku, doporučujeme Vám  obracet se  přímo  na výrobce pracích prostředků, nebo využít  normy ČSN EN ISO 6330. Tato norma  určuje neprůmyslové prací a sušící postupy  v oblasti textilií.

Doufám, že jsme Vám poskytli dostatek informací,  které Vám mnohé ujasní.

V úctě,

Dagmar Vrátná
manager jakosti
MAXIS a.s.

   Připadlo mi, že mi rovnou paní Vrátná mohla napsat, abych si trnul nohou. Osud vlastního výrobku ani spokojenost zákazníka zjevně firmu Maxis nezajímá. Opravdu se mi to ujasnilo, jak doufala manager jakosti firmy Maxis paní Dagmar Vrátná.
Komentáře
[1]13.10.05 19:16:32Lebeda
Mám nějaké takové punčochy. Černé, se špičkou, dlouhé nad kolena. Velmi pružné, na konci mají gumový proužek, který by je měl držet. Ačoliv jsem byl v lékárně změřen, dosahují jen nad kolena, nikoliv do půlky stehen, jak jsem chtěl. Pořád mi padají pod kolena. Peru je v Jaru na nádobí. Není agresivní, pruží to dál a drží mizerně, jako před tím.
[2]13.10.05 19:34:12mluvka Tomáš
Jsme na tom stejně. Já peru v tom Omnio Bianco. Osvědčilo se. Ale punčochy taky padají. Hlavně každá dodávka je nějaká jiná. Praxe mě ujasnila v souladu s přáním paní Vrátné, že punčochy Maxis nejsou příliš kvalitní. Za to je možné je dostat 2x do roka na poukaz (častěji za 410 Kč.)
[3]13.10.05 21:46:03Point*
Zadna veda! Pri prani v rukach pouzit jemneho prac. prostredku bez (Bleache) belidla, mohou poskodit jak tkaninu , tak barvu puncochy. Chces-li puncochy prat v pracce pouzij nejjemnejsi nastaveni programu (ne permanet press) vloz do polstare(povleceni) zavaz a supni do pracky s vlaznou vodou a jemnym prac. praskem bez belidla. Nikdy nesusit v susicce!Vlozit do rucniku a vykroutit:(orig) WASHING AND CARING FOR YOUR Compression HOSIERY Care of your hosiery is a simple equation: if you take well care of these garments, they will last longer.- Wash pantyhose gently by hand, using a mild detergent that doesn't contain chlorine bleach, which will remove colors and damage fibers. If you prefer the washing machine, place them in a hosiery bag or pillowcase and wash on the gentle cycle with a mild detergent.- To dry, placeone or two pairs of pantyhose on a towel, roll up and squeeze towel gently.This eliminates stretching when hanging hosiery to dry. Never attempt to drypantyhose in the dryer.
[4]13.10.05 21:51:46Point*
Jeste bych doporucil puncoch. vyrobky firem: SKY-HIGHS,JOBST,ALLEGRO...ta prvni poskytla praci navod pro bezproblemove prani. Samozrejme ,ze neznam ktere z techto se nachazeji v Ceskem kocourkove, kde je zakaznik jen obet!! Pro Lebedu: http://www.brightlifedirect.com/catalog/product_info.cfm?did=6&pid=33 Nad kolena, hledej pobocky v CR...
[5]13.10.05 22:22:42Point*
Poznamka; nezminuji se dle orig. angl. textu o (...a hosiery bag) to je plateny "praci saklik", pytel, atd. s kterym se dodavaji v orig. baleni nektere puncochy pro prave nize zminene prani v pracce ...(proto je mozne pouzit nahradu-povleceni polstare)...
[6]13.10.05 22:48:21mluvka Tomáš
Zmíněné kompresní punčochy doporučuje výrobce prát VŽDY ručně (viz dva návody výrobce na údržbu v textu mého článku. Nejedná se o běžné punčochy, Pointe. Přečti si článek znova. Jedná se o speciální zdravotní pomůcku, v ČR 2 páry ročně možné hradit pojišťovnou. Mají je nosit lidé s křečovými žilami (=varixy). Americké návody zde opravdu neplatí. Doporučoval bych, Pointe, aby sis uvědomil i název tohoto článku v souvislosti s problémem, který je v článku popisován. Možná, že tento problém je v USA nemožné pochopit.
[7]14.10.05 06:11:36mluvka Tomáš
Pointovi: omlouvám se, podíval jsem se na tvůj odkaz, pochopil jsem, že víš, o jakých punčochách píšu. Nevím, zda-li se dají sehnat ty americké taky v ČR, každopádně zahraniční punčochy tu bývají 3 až 4x dražší než české. Do první části svého článku jsem pro srovnání vložil podobný odkaz na firmu, která je předmětem tohoto článku.
[8]14.10.05 16:36:43Petacchi - www - 
Ta poslední odpověď paní Vrátné je úžasná. Zvláště ten dodatek... to je neuvěřitelné. Tvá korespondence s firmou Maxis je velice zajímavá. :-) Zajímal by mě pohled právníka. Ona se totiž firma nemůže zaručit za nějaký výrobek, který nemá sama pod kontrolou. Ale zase na druhou stranu, kdyby uzavřela dohodu s jinou značkou a doporučila v etiketě její výrobky, tak by to byla taková skrytá reklama.
[9]14.02.06 22:36:39Pavel - 
Nosím kompresní punčochy už asi 10 let. Používám obě značku Loana i Maxis a obě se stále vyrábí. Samodržící se silikonovým páskem nosím jen občas, Moc nedrží a v horku mi dělají puchýře. Většinou upínám punčochy na podvazky (buď podvazkový pás - normální dámský nebo na body - ušité na zakázku, ev. upravené dámské). Peru je v pračce na program ruční praní v tekutém NORITu nebo podobném prostředku na vlnu ap. Punčochy mi vydrží asi rok a půl - většinou mám 3 - 4 páry, tzn. každý 1/2 rok nové na poukaz a občas koupím jedny za hotové. Firma MaXIS i LOANA vyrábí několik druhů punčoch, některé jsou odolnější. Ty tenší jsou určeny ženám, které je nosí k sukni. U mužů, kteří je nosí pod kalhotami, je možné nosít i ty silnější a odolnější. I když v létě někdy ženám závidím. Pařit se v punčochách a ještě kalhotách je trochu moc.
[10]07.12.06 21:44:00Lenka
Dnes jsem dostala poprvé ve svém mladém věku kompresní punčochy. Dostala jsem je sice zdarma, ale sestra měla moc práce :-( a tak jsme se nedostali ani k tomu, jak dlouho denně mám punčochy nosit (mohu celý den, nebo umřu na zaškrcení?), zda v nich mohu provozovat i některé sportovní aktivity a hlavně jak je mám prát. Když jsem si tuto informaci chtěla najít na webu a přečetla si váš seriál jsem schopna jim zítra jít punčochy vrátit.
[11]07.12.06 23:57:24mluvka Tomáš
Milá Lenko, pochybuji, že by Vám punčochy vzali zpět, když nemají žádnou zjevnou vadu. Zde však vidíte, že je někdy dobré napsat své zkušenosti na internet. Já jsem se zařídil podle rady pana Pavla (viz níže). Ačkoli to výrobce nedoporučuje, začal jsem prát kompresní punčochy v pračce. Na pračce mám zvláštní program na vlnu (je bez odstřeďování). Do pračky dávám tekutý prací prostředek Perwoll Balsam Magic. Pak nastavuji ještě jednu sérii máchání bez ždímání. Na konci odčerpá pračka vodu, ale neždímá. Punčochy vyndám, narovnám a nechám okapat a uschnout na věšáku nad vanou. Mám více párů, které střídám. Punčochy peru najednou, když se mi nahromadí alespoň 6 párů. Používám samodržící podkolenky. Některé vydrží přes rok jako panu Pavlovi, jindy se punčocha už po několikerém natažení protrhne. Protrženou vyhodím a nepoškozenou schovám do zásoby. Z nepárových punčoch udělám opět páry.

Žádné komentáře:

Okomentovat