16. 2. 2006

Pantáta Kozel - 1.část

16.02.2006 20:12 - 06. Politika -trvalý odkaz

Pantáta Kozel - 1.část


   Titulek možná zní jako název nějaké pohádky pro děti, ale není. Patrně je to realita, dá-li se usoudit z toho, že jsou to střípky složené z médií.

   V pondělí 13.února jsem se díval na pořad Reportéři ČT.  Ve druhé reportáži jsem opět viděl něco, co bych situoval tak do seriálu Akta X nebo Brutální Nikita. V podkresu reportáže zněla hudba ze seriálu Mission Impossible.

   Jako v těch seriálech byly informace poněkud tajemné, více-méně nedokazatelné, ale vypadalo to, že se cosi děje v podsvětí. Jenže to podsvětí jakoby tentokráte mělo štítek Národní bezpečnostní úřad.  Přesně nevím, co dělá Národní bezpečnostní úřad, dost dobře nechápu jeho odlišnosti od Bezpečnostní informační služby, ale asi nějaký rozdíl to je. Pochopil jsem, že několik pracovníků Národního bezpečnostního úřadu bylo obviněno, že dodávalo jakési informace příslušníkům podsvětí. Česká televize pustila částečné záznamy odposlechů telefonických hovorů dvou bývalých pracovníků tohoto úřadu, jakéhosi pana Šiši a Větrovce.  Bez toho, že bych posuzoval obsah ukázek, jen způsob mluvy dotyčných ukazoval spíše na podsvětí než na elitní státní úřad.

   Zaujalo mě však jméno, které se v reportáži vyskytovalo jako vedlejší, avšak vypadalo to, že má s celou kauzou jakousi souvislost. Byl to Pantáta Kozel. Jinak ovšem slušný člověk. PhDr. František Kozel, který se pohyboval od tzv. sametové revoluce osm let ve vysoké politice. Do roku 1998 poslanec, později vysoký úředník státní správy.

  V rozhovoru pro Orel Rašínský  řekl  doktor filozofie Kozel o své práci po odchodu z aktivní politiky toto:

   „Od roku 1998 jsem živnostníkem, předmětem činnosti je podnikatelské, finanční, organizační a ekonomické poradenství. Na základě smluvních vztahů jsem pracoval nějaký čas jako poradce ministra a náměstků ministra, déle než tři roky jsem tajemníkem poslaneckého klubu Unie svobody-Demokratická unie v Poslanecké sněmovně. O této práci se dá stručně říci, že jsem úředníkem, který organizačně zajišťuje chod poslaneckého klubu.“

   Pochopil jsem z toho, že dělá na živnostenský list státního úředníka. To se mi zdá opravdu zvláštní.  Na stránkách senátora Jaromíra Štětiny je uvedeno, že se zúčastnil  13.října 2005 18. schůze výboru VZVOB (pro mne nerozluštitelný název). V zápisu je uvedeno, že byl přítomen PhDr. Fr. Kozel - ředitel sekce pro lidská práva Min. spravedlnosti . Opravdu zajímavá činnost, která se patrně dá vykonávat na živnostenské oprávnění. Podle toho, co jsem vyrozuměl z výše zmíněného pořadu reportéři ČT, je PhDr. Kozel na této pozici dodnes.

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat