20. 2. 2006

Paroubek - Topolánek: televizní podívaná 19.2.2006 - 1.část

20.02.2006 01:10 - 06. Politika -trvalý odkaz

Paroubek - Topolánek: televizní podívaná 19.2.2006 - 1.část

Lépe je nedívat se na politické diskuse

   V neděli 19.února spolu diskutovali v pořadu Otázky Václava Moravce dvě největší politické hvězdy: předseda vlády Jiří Paroubek (ČSSD) a vůdce opozice Mirek Topolánek (ODS). Pořad, který trval ve dvou částech hodinu a půl, nepřinesl pro diváka nic nového. Čísla a fakta, která oba politici uváděli, si běžný divák stejně nemůže ověřit. Diskuse byla spíše vzájemným shazováním a urážením obou politiků navzájem, než konstruktivním rozhovorem. Tyto otázky Václava Moravce mě přesvědčily o tom, že až do voleb nemusím sledovat politické nedělní debaty, protože by to pro mne byla jen ztráta času.

   Pro zajímavost jsem přepsal JEN ty pasáže, kdy si oba politici vybíjeli své emoce vzájemnými osobními útoky. Myslím, že kdyby česká televize z této hodinu a půl trvající show udělala věcný sestřih, asi by trval pouhých 5 minut. Ostatní z té diskuse mi připadalo jako balast. Posuďte sami:

Otázky Václava Moravce 19.02.2006


Václav Moravec:  Jak dlouho vám trvá příprava na takový televizní duel a jak ladíte formu?

Jiří Paroubek: Formu na dnešní duel jsem ladil na schůzi ústředního výboru sociální demokracie, pak jsem se přesunoval na Mississ do Františkových Lázní. Myslím, že psychicky jsem připraven. Jinak jsem rád, že pana Topolánka vidím. Už jsem se bál, že se neuvidíme. Minulý týden ho tři noviny hledaly, tak já doufám, že už se budeme vídat teďka častěji.

Mirek Topolánek: Já se na takovýto televizní duel připravuji velmi důsledně. Spíš pracují ty týmy kolem mně. Já sám tomu věnuju v sobotu a to bylo včera zhruba dvě hodiny. Nicméně taky jsem měl včera nejrůznější aktivity. Takže je to tak, že ta závěrečná příprava je v několika hodinách. Musím říci, že jsem taky rád, že vás vidím, protože zatímco já jsem byl tři dny v Izraeli, tak vy jste byl mezitím, myslím, v Norsku, v Dánsku, Indii, Maroku, Tunisku a za chvilku poletíte do Turina, kde já jsem byl taky pozván, ale mám moc práce a nemohu odletět.
   Debaty s Jiřím Paroubkem jsou málokdy o argumentech, protože jak už ukázal svojí druhou nebo třetí větou, tak mu jde především o nějaké napadání a o vytváření nějakého pocitu, že on je ten velký bourák a jeho soupeř buď tady není nebo nepracuje. Já pokládám Jiřího Paroubka za jednoho z dalších soupeřů, kteří přicházejí jako alegorické vozy v posledních letech a nevidím žádný velký rozdíl mezi těmi, co mu předcházeli.

Jiří Paroubek: Já bych spíš argumentoval tak, aby to mělo smysl. Já bych chtěl říci, pane předsedo ODS, že jsem nebyl, pokud jde o ty zahraniční cesty na výletech, ale že jsem byl na státních návštěvách. Každé z těch zemí, které jste jmenoval – Norsko, Dánsko, Maroko, Tunisko – věnoval jsem se jí jeden den a byl jsem přijat špičkou té země a jednal jsem opravdu v zájmu země. To vy říci nemůžete.

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat