17. 12. 2006

Poslední vystoupení prof. C. Höschla v pořadu "Jak to vidí..." - 2.část

17.12.2006 12:24 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Poslední vystoupení prof. C. Höschla v pořadu "Jak to vidí..." - 2.část


  V pořadu, kterým jsem toto vyprávění začal, tedy 12.prosince 2006 , hovořil o historii sériových vrahů, o charakteristických profilech lidí, kteří mají touhu zabíjet a o motivaci, která je k vraždění vede.

  Bylo to podobné téma, o němž jsem chvíli před tím dopsal svůj v úvodu citovaný článek. Zvláštní.

   Na konci pořadu však profesor Höschl oznámil, že tentokrát vystoupil v pořadu „Jak to vidí...“ Českého rozhlasu 2 – Praha naposled. Po sedmi letech se rozhodl své pořady ukončit.  Krátce těch sedm let zrekapituloval. Za tu dobu odvysílal 221 pořadů „Jak to vidí...“. Posledních 30 jeho pořadů mám uloženo ve svém vlastním archivu, protože je Český rozhlas zpřístupnil zavedením Rádia na přání. Z celého srdce doporučuji čtenářům Tomova deníku, aby si pořady prof. Höschla poslechli zpětně také, protože  většina z nich má opravdu trvalou hodnotu.

   Velký dík patří i redaktorce Českého rozhlasu Zuzaně Vojtíškové, se kterou prof. Höschl spolupracoval nejdéle. Dokázala tyto pořady uvádět velmi citlivě. Neskákala profesoru Höschlovi do řeči v nevhodných místech, jak je to u rozhlasových redaktorů obvyklé. Bylo patrné, že výklad prof. Höschla se zájmem poslouchá nejen jako moderátorka pořadu, ale také  jako řadový posluchač, který se chce něco moudrého dovědět.  Její moderátorští kolegové, kteří přišli po ní, už to tak dobře nedokázali.

   Profesora Cyrila Höschla jsem opravdu poslouchal v pořadu „Jak to vidí...“ rád.  Přesto si myslím, že pořad „Jak to vidí...“ neutrpí jeho odchodem na kvalitě. V posledních dvou letech se dramaturgii pořadu podařilo získat ke spolupráci řadu dalších významných osobností. Jsou to i lidé z lékařského prostředí – onkologové Josef Koutecký a Pavel Klener, neurochirurg Vladimír Beneš.  V pořadu hovoří i bývalá předsedkyně Akademie věd Helena Ilnerová a současný předseda Václav Pačes. To jsem jmenoval jen některé pravidelné  komentátory, protože jsou z oblastí mě nejbližších – přírodních věd a lékařství.

   Jen jedno mě v pořadu „Jak to vidí....“ mrzí. Redaktoři si zavedli pro své hosty souhrnný název „jaktovidič“. Ten se mi nelíbí.

    Škoda také je, že většina z těch 221 pořadů prof. Höschla zmizí v propadlišti dějin. Posledních třicet je jich však přístupných v Rádiu na přání - internetovém archivu Českého rozhlasu.

    Zájemcům o kouzlo vyprávění profesora Cyrila Höschla mohu doporučit knihu, která je jedním dlouhým rozhovorem a kterou spolu s ním napsal Jeroným Janíček. Jmenuje se Cyril Höschl: Kde bydlí lidské duše. Vydalo nakladatelství Portál v roce 2004.


Pane profesore, děkuji vám za tu dlouhou sérii pořadů "Jak to vidí...".  Doufám, že vás časem objevím zase v jiných rozhlasových či televizních pořadech.
Komentáře
[1]08.04.09 18:49:41Hoschl - www - 
Vazeny a mily Tome, s prijemnym prekvapenim jsem cirou nahodou vinou jakehosi vyhledavace narazil na nektere Vase texty, ktere jsem neznal a jsou pro mne zajimave a mile. Napriklad jsem nevedel, ze jsme spolu byli na etologicke konferenci (to asi bylo ve Zvikovskem podhradi nebo v Hranicich na Morave? Uz je to davno. Ale na toho Lorenze si pamatuji. Nevim, jestle se k Vam doneslo, ze zemrel dr.Madlafousek. Inu, uz se suneme mezi pametniky :-)) Moc Vas zdravim a dekuji za Vase vlidna slova, vazim si jich a myslim, ze si je nezaslouzim. V ucte CH

Žádné komentáře:

Okomentovat