26. 11. 2006

Pozdě napsaný článek - 3.část

26.11.2006 18:50 - 03. Lidé -trvalý odkaz

Pozdě napsaný článek - 3.část

věnováno 80.výročí založení České společnosti ornitologické a památce profesora Zdeňka Veselovského

    Když na jarní schůzi České ornitologické společnosti vzpomínal profesor Veselovský na starší ornitology než je on sám a na své začátky, uvědomil jsem si že on naplnil své původní představy o životě, kdežto já nikoli.

 

 Profesor Veselovský se nerozptyloval studiem jiných oborů a přebíháním od profese k profesi. Já jsem za život vystřídal čtyři druhy profese.

   Někdo by mi mohl říci, že při své celoživotní tělesné vadě jsem si měl vybrat zcela jinou původní profesi. Já však jsem spokojen. Přestože jsem se etologií a zoologií v praxi zabýval jen menší část života, velmi ovlivnily mé myšlení i život. Jsem si vědom etologických zákonitostí, kterým se nevyhnou zvířata, ale nemohou se jim vyhnout ani lidé, tedy ani já. Toto vědomí mi pomáhalo nalézt řešení různých těžkých životních situací.

   Za ta léta se i Česká ornitologická společnost proměnila. Na schůzích vídávám řadu členů, kteří v době svých větších životních sil převzali na svá bedra různé funkce a úkoly společnosti. Zcela dobrovolně a zadarmo. Nyní už aktivně nepracují, ale schůze navštěvují stále.

na schůzi ČSO v sále

v kuloárech

Důležitou součástí schůze je přestávka. Dají se tam domluvit společné akce nebo koupit publikace.

Na letošní březnové schůzi byla i výstavka kreseb dětí, které malovaly ptáka roku.

Volil se i nový výbor společnosti. Výsledky byly hned graficky zpracovány za pomocí notebooku a projektorem promítnuty na plátno.

Současný předseda ČSO prof. Karel Šťastný byl zvolen i na další období. U notebooku sedí tajemník společnosti Lukáš Viktora.

Na březnové schůzi promítl režisér přírodovědných dokumentů RNDr. Jan Hošek (vlevo) hrubý sestřih svých dvou nejnověších filmů o české krajině a ptácích. Po promítání si vyslechl připomínky ornitologů.

klikni - 4.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat