24. 2. 2007

Skvělá marketingová strategie? - 2.část

24.02.2007 23:14 - 02. Deník -trvalý odkaz

Skvělá marketingová strategie? - 2.část



   Podíval jsem se znovu na stránku kontaktů MF PLUS.  Zavolal jsem vedoucí marketingu lifestylových časopisů Hanu Holkovou. Telefon vyzváněl dlouho. Nebrala ho. Možná, že se vydala do Prahy shánět MF PLUS s audioCD.


   Bylo okolo jedenácté hodiny a vydal jsem se za jinými povinnostmi. Připadalo mi pravděpodobné, že MF PLUS s audiopřílohou už neseženu. Přesto jsem se v průběhu dne zeptal v jedenácti prodejnách tiskovin, zda audiopřílohu MF PLUS dostali. Nikde o ní nevědeli, na několika místech mi řekli, že se lidé ptali tak jako já.

   V Revoluční třídě nedaleko náměstí republiky je prodejna tisku, která má opravdu obrovskou reklamu na Mladou frontu. I tam mi paní řekla, že přestože mají reklamu Mladé fronty, časopis s přílohou neměli. S jednou zájemkyní dokonce v časopise hledala informace a našli totéž, co mi říkala už slečna Spencerová. Zvuková příloha se dodává jen do některých prodejních řetězců. A my jsme samostatná prodejna, tak nám nedodali nic, řekla trafikantka. Navštívil jsem i dvě prodejny řetězce RELAY,  ale ani tam přílohu nedostali.

   Zeptal jsem se i u stánku na náměstí Republiky, na němž je ona velká reklama. Ani tento stánek audiopřílohu nedostal.

   Vidíte, řekla mi trafikantka, reklamu sem umístí, ale do dodejního místa nás asi nezahrnuli.

   Přemýšlím, jestli tohle je nová marketingová strategie vydavatelství nebo zda je to obyčejný český pracovní šlendrián nebo to je způsob, jak dovést časopis MF PLUS ke krachu. Pravda, kdyby takový časopis zkrachoval, nic by se nestalo. Vždyť obdobných tiskovin, které nedokážou přitáhnout čtenáře svým obsahem a snaží se o to různými komerčními „dárky“ a přílohami, jsou na trhu desítky.  Na rozdíl od socialismu dnes je papíru na tisk dostatek. Pokud MF PLUS zkrachuje, pro redaktory jistě nebude problém přejít do podobného plátku anebo jim samo vydavatelství vytvoří nový projekt, jakým je například před třemi měsíci založený a poměrně brakový časopis ze stejného vydavatelství, který se jmenuje Moje PsychologiePro srovnání doporučuji také populární, avšak obsahově kvalitnější časopis Psychologie Dnes  z nakladatelství Portál, také měsíčník.

   Přemýšlím, kolik má asi nakladatelství Mladá fronta peněz, když je může vyhazovat za zavádějící reklamní kampaně a vydávání zbytečných časopisů. Možná, že by se majitelé této společnosti mohli zamyslet nad tím, jestli jim jejich zaměstnanci nevyhazují peníze z jejich kapes zbytečně.

Dodatek 26.2.2007, 16:10 hod.:
Dnes jsem ho sehnal!!!
Náhodně jsem objevil ono číslo 8/2007 týdeníku MF PLUS s audiopřílohou.  Bylo to v prodejně RELAY na stanici Strašnická  metra A. Prodavač mi řekl, že jsem teprve druhý, který si  časopis koupil s přílohou. A to jich dostali třináct! Možná, že se tedy ani do pátku výtisky neprodají a vrátí se v remitendě. To je opravdu skvělý marketingový tah!


   Takže Pražáci! Kdo z vás má zájem získat audio CD se dvěma povídkami se Sherlockem Holmesem (Upír v Sussexu, Poslední poklona – čte Svatopluk Beneš),  ať chvátá no novinového stánku RELAY na stanici Strašnická metra A.

   No a vy v marketingovém oddělení Mladé fronty, zamyslete se, zda byste něco ze své práci mohli zlepšit!
Komentáře
[1]25.02.07 13:15:05Petacchi
Tak to je dobrý článek :-) tomu bych snad ani nevěřil, že je něco takového možné. Ale tak mě napadlo.... viděl jsi film Český sen? Třeba to mohla být obměna. Měl ses nenápadně podívat, jestli kolem stánků není nějaká skrytá kamera :-D
[2]26.02.07 01:02:10tenisák
Petacchi, když už píšeš o českém snu, přemýšlel si někdy, že kdyby si někdo udělal srandu z vysokoškoláků co to za tvé peníze natočili, třeba takovou srandu, kamery, filmy videa či všechny počítačové věci k videu o osmdesát procent levnější, že by tam stála fronta stejně naivních věcí, jako jsou lidi, co se nechali podvést právě vysokoškoláky? Tam je to oto horší, že se natom podílela vládní televize, tedy ti lidé, si to zaplatili dvakrát, jednou cestu a jednou poplatek vládní TV. Já osobně jsem tam nebyl. Když jsem viděl ten pořad, bylo mi zle, jak si dělají hlavně ze starších lidí srandu. No nic, asi nemá cenu o tom mluvit, ty to nepochopíš. Asi.
[3]26.02.07 15:51:18Petacchi
Ale já nechápu proč se na to dívat takhle. Pro mě to nebyl film založený na posmívání starších lidí. Pokud opomenu, že film upozorňoval na nebezpečí konzumu a z nejbližšího pohledu popisoval reklamní branži, tak tu legraci si dělal hlavně z lidí kteří nejsou ani trošku schopní sebeironie a nedokáží si dělat srandu ani sami ze sebe. A to nebyli důchodci, pokud jste si mohl všimnout nejvíce tam byli naštvaní lidé od 30 do 40 let. Zvláště na jednoho rozdurděného čtyřicátníka si pamatuju - já ho viděl jako člověka přesvědčeného o své velikosti (nebo bůhvíčeho ještě) a ten velice nelibě nesl, když někomu sedl na špek. No a jak bych reagoval popřípadě já? Ono je to těžko říct, spontální reakce je většinou neočekávaná, takže odpovím spíš jak bych chtěl reagovat. Mě totiž nejvíce zaujal postarší pár důchodců. Jim vůbec nezkazilo náladu, že přišly o nějaké levné výrobky. S úsměvem řekli kameramanovi, že jsou naopak rádi, že měli záminku vyjít si ven. Bylo krásně slunečno a jinak by prý seděli
[4]26.02.07 15:54:17Petacchi
......doma. A v této reakci byla pro mne celá pointa filmu. Proč se honit za slevami a vymoženostmi, který nám nabízí kapitalismus a konzum. Stejně nám to štěstí nepřinese budeme naopak naštvaní přinese nám to ze stresu možná tak vředy. Naopak po vzoru dvou důchodců je lepší užívat si přírody a krásných dní. :-)
[5]27.02.07 18:25:06Beda
Tak Český sen jsem viděl. Film v televizi, v reálu z dálky. Jeli jsme kolem autem, tak jsme tam vjeli. Když jsem uviděl tu cestu která tam vedla po trávě a štěrku, tak jsme si řekli: To je nějaká blbost a vypařili se. Tu kulisu zblízka jsem viděl až ve filmu. Jinak český sen o blahobytu a prosperitě pro všechny se již dávno rozplynul. Prosperita jen pro někoho to je realita, kterou si většina společnosti masírovaná sdělovacími prostředky odmítá uvědomit..

Žádné komentáře:

Okomentovat