25. 5. 2005

Sledoval jsem osobně!!! Václav Kasík potvrzen

25.05.2005 21:23 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Sledoval jsem osobně!!! Václav Kasík potvrzen

generálním ředitelem Českého rozhlasu.
Tak už to máme za sebou. Ve středu 25.května 2005 se sešla Rada Českého rozhlasu, aby po dvouměsíčním výběrovém řízení zvolila generálního ředitele Českého rozhlasu do roku 2011. O kandidátech a slyšení jsem psal v předchozím článku, tak se o nich zde podrobněji nebudu zmiňovat. Současný generální ředitel byl zrovna v Parlamentu na zasedání kulturní komise a ostatním dvěma kandidátům bylo asi žinantní přijít, aby si nerozzlobili současného a možná i budoucího šéfa.
  
   Oproti předcházejícím veřejným zasedáním rady byla dnes hojná účast veřejnosti - hned od začátku bylo přítomno 20 občanů, patrně převážně novinářů. Vedle mě však seděl bývalý zaměstnanec Českého rozhlasu, se kterým jsem během přestávek diskutoval. Jeho jméno jsem si však hned nepoznamenal a tak jsem ho vzápětí zapomněl. Zasedání rady začalo běžnými rutinními záležitostmi, rada si odhlasovala, co bude dnes dělat. Na úvodním obrázku vidíte, jak rada hlasuje veřejně.
 

To však ještě nehlasovala o generálním řediteli, ale o programu zasedání a schvalovala zápisy z minulých jednání. Krátký provozní bod (jeho projednávání trvalo pouhé čtyři minuty) byl s vyloučením veřejnosti.
  
    A pak už začala volba generálního ředitele. Radní se sešli dnes v plném počtu, to jest devět kusů, koho to zajímá, ať se podívá na stránky Českého rozhlasu, jsou tam vyobrazeni v celé své kráse. I v tomto komorním obsazení si zvolili volební komisi ve složení: předseda Pavlata, členové Kotrba a Florian. Průběh zasedání byl celkem nudný, seskládal se pouze z rozdání hlasovacích lístků radním, ti zaškrtli svou volbu, vložili do obálky a do malé papírové urničky. To celé trvalo jen dvě minuty. Kupodivu v prvním kole nebyl zvolen nikdo - jeden volební lístek byl neplatný a po čtyřech hlasech dostali pánové Kasík a Medek. Pan Pícha tedy vypadl hned. Však mu pan Pavlata říkal na veřejném slyšení, že mu svůj hlas nedá.

   Předseda rady pan Prokop přerušil zasedání na 35 minut a rada se odebrala diskutovat do sousedící pracovny generálního ředitele Národního muzea.

   V 15 hod. se rada vrátila a pan předseda Prokop zažertoval. Údajně bylo  v novinách psáno, že již včera se politické strany dohodly, kdo se ředitelem stane a pan Prokop se ptal přítomných, zda tito neví, kdo se ředitelem stal, že by si rada mohla ušetřit práci. Nikdo nic neříkal a tak následovalo druhé hlasování, kde se zřejmě ten, kdo v prvním kole dal neplatný hlasovací lístek, přiklonil k panu Medkovi a stav byl 5 : 4 pro Richarda Medka. Řešení to však nebylo, protože podle pravidel potřeboval vítěz 6 hlasů.  Předseda Prokop opět přerušil zasedání na půl hodiny a rada odešla diskutovat mimo zasedací síň.

   V 15,47 začalo třetí kolo hlasování a 15,49 předseda volební komise Michal Pavlata oznámil, že generálním ředitelem Českého rozhlasu byl zvolen sedmi hlasy Václav Kasík. Tentokrát dostal Richard Medek jen dva hlasy. Co přimělo tři členy rady, aby se během půlhodiny odklonili od Richarda Medka a přiklonili se ke Kasíkovi, nám zůstane navždy utajeno. Na poslední kolo volby se  přišla podívat zprávařka Jana Leipová. Kdysi jsme chvilku oba pracovali s soukromém Rádiu Echo. Předtím pracovala Jana Lejpová společně s pány Kasíkem a Medkem v soukromém rádiu Alfa. Možná, že to ona přinesla štěstí panu Kasíkovi. Po ukončení zasedání nastavili přítomní novináři své mikrofony k ústům předsedy Rady Českého rozhlasu. Ke mně přistoupil radní Michal Pavlata, žák profesora Miloše Nedbala, podal mi ruku a svým nádherným školeným hlasem mi řekl: "Nashledanou." Také jsem se s ním rozloučil. Když viděl můj udivený pohled, dodal: "Vy jste sem chodil také častěji." Byl jsem okouzlen. Mistr si mne všiml!

   Na závěrečném obrázku vidíte poněkud rozmazanou informaci o tom, jak pan Prokop sděluje hlasové schránce pana Kasíka,  že její uživatel byl právě znovu zvolen generálním ředitelem Českého rozhlasu.
 

  Myslím, že od Rady Českého rozhlasu bylo pěkné, že přítomné veřejnosti zpestřila jinak nudnou volbu generálního ředitele tříkolovým průběhem s dramatickými zvraty. Doufejme, že v dalším volebním období pan Kasík nebude přeskakovat pro nedostatek času kapitolu "lidé a komunikace", jako to učinil při veřejném slyšení. Volbou pana Kasíka generálním ředitelem rada potvrdila, že považuje současný koncepční směr řízení Českého rozhlasu za správný.
Komentáře
[1]27.05.05 15:06:26F. Lutonsky
Pokud jste s Janou Lejpovou kdysi dělal, mohl byste aspoň vědět, jak se píše:)
[2]27.05.05 18:06:06mluvka Tomáš
Děkuji za upozornění, pane Lutonský, opravdu jsem si to nepamatoval. Už je to 11 let. Vy s paní Lejpovou pracujere v rozhlase v současné době, tak si to pamatujete lépe. Ještě jednou děkuji, už jsem to opravil.

Žádné komentáře:

Okomentovat