25. 2. 2008

Vystoupení tiskového mluvky Strany mírného pokroku v mezích zákona u příležitosti 50. výročí znárodnění a znovuznárodnění Malostranské besedy- 2.část

25.02.2008 23:51 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Vystoupení tiskového mluvky Strany mírného pokroku v mezích zákona u příležitosti 50. výročí znárodnění a znovuznárodnění Malostranské besedy- 2.část



Dr. David Rath, poslanec:
Pan premiér také vyměnil manželku. Já myslím, že politici jsou normální lidé. A pokud to někomu vadí: já nechci zabíhat do osobních záležitostí, protože myslím si, že osobní věci jsou každého věc. Pokud to lidem vadí, mají přeci možnost říct v demokracii: ten je mě sympatický, ten je mě nesympatický a ve volbách si pak vybrat toho, který je mu sympatičtější a který je mu méně sympatický toho zase nevolit.

Jan Saudek, zástupce lidu:
Rozkošné je, že jsem pana doktora Ratha nemyslel. A jsem rád, že jsem se dozvěděl tady na tomto místě něco  o jeho soukromém životě.


Michaela Jílková – televizní moderátorka:
(mluví k Saudkovi)To jste se zatím nedozvěděl nic.
(obrací se k Dr. Rathovi) Ono jde o to, že voliči, když si vás volí,  tak mají takovou představu, že politici mají určitou úroveň.  Vy politici dáváte určitou normu. Abychom neopomněli ještě vaše soukromí.  Přijde vám běžné, že místopředseda poslaneckého klubu nebo ministr  je ženatý s manželkou, přitom v blízkém domku bydlí s milenkou?  Máme to chápat jako normální?

Dr. David Rath, poslanec:
Určitě to někomu vadí, někomu to nevadí. I v době, kdy jsem nebyl v politice,  tohle mi určitě na politicích vadilo nejméně.  Já myslím, že se zabýváte trochu detailem a babrat se v soukromém životě patří spíše do bulváru než do veřejnoprávní televize.

Michaela Jílková – televizní moderátorka:
Řekněte mi tedy, že jsme hloupí a naivní. O tom budeme diskutovat. Mají mít reprezentanti a zástupci voličů chování na úrovni, mají se snažit mít soukromý život v pořádku nebo jsme naivní, když by toto někdo požadoval?

Dr. David Rath, poslanec:
V každé zemi je to jinak. Jinak je to ve Spolených státech,  jinak je to ve Francii. Vemte si třeba prezidenta Sarkozyho.  My máme taky jiný model co se týče soukromí. Ale myslím si, že jsou důležitější věci. Jestli politik má mladou manželku, starou manželku, jestli má třetí manželku nebo pátou milenku, to podle mne je nepodstatné.  Podle mého soudu je podstatná jedna věc.  Jestli chování je ve hranici normy v daném státě nebo za hranicí. Podle mě za hranicí  jsou třeba nacistické výroky premiéra.  To mě vadí víc než kdyby premiér měl třeba harém.

Dr. Pavel Bém, pražský primátor:
Já nemám rád nálepky. Možná to bude pro někoho překvapivé konstatování, ale politika je velmi prastaré řemeslo. Když se podíváme do historie evropské politiky, tak ta je prošpikovaná milostnými aférami. Takže mě daleko méně vadí v naší politice milostné aféry. Daleko více mě vadí takovéto vulgární zacházení se slovy. Tak například David Rath před chviličkou řekl pro mě neuchopitelný výrok, že mu vadí více než milostné aféry  nacistické výroky premiéra.  A to mě přijde, že je hrozné hazardování se slovy. Protože já myslím, že žádný rozumný člověk nemůže ani na vteřinu připustit, že  by Mirek Topolánek měl v jakémkoli kontextu nacistické struny.

Michaela Jílková – televizní moderátorka:
A proč tedy píše esemesku „Es kommt der Tag“?

Dr. Pavel Bém, pražský primátor:
Politici a novináři říkají věci, které svým obsahem jsou strašné a často ani ti novináři to tak nemyslí. Já jsem přesvědčen, že větu, kterou před chviličkou řekl pan Rath, že jí až tak doopravdy nemyslel.  Ale ten výrok je tak tvrdý a tak jasný, že toho člověka onálepkuje a tím to hasne.
  
Michaela Jílková – televizní moderátorka:
Já mám dojem, že spíš váš pan premiér říká vulgarity.

klikni - 3.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat