20. 6. 2007

Záměry pánů Kubička a Punčocháře - 5.část

20.06.2007 00:21 - 09. Klub volných novinářů -trvalý odkaz

Záměry pánů Kubička a Punčocháře - 5.část


   Nyní bych mohl široce zdůvodňovat,  proč s návrhy pánů Radka Kubička a Jana Punčocháře nesouhlasím.  To už jsem však udělal. Napsal jsem v Tomově deníku v kategorii Klub volných novinářů za poslední rok sérii článků, na nichž ukazuji, že vznik klubu byl sice iniciován vedením Syndikátu novinářů, které tvoří pan Miroslav Jelínek, Radko Kubičko a Jan Punčochář. Tito pánové však později naprosto zbrzdili oslovení volných novinářů – členů Syndikátu, kterých je údajně v Syndikátu novinářů 800. Již sedm měsíců je připravena  webová stránka Klubu volných novinářů, jejímu napojení na hlavní syndikátní web však stále chybí posvěcení zmíněných pánů, kteří o tom rozhodují.  Pan Radko Kubičko sice svolal iniciační schůzi pro znovu ustavení Klubu volných novinářů,  ale jeho potřeby ve vedení Syndikátu nijak neprosadil. Použil jsem k otevřené informovanosti svého osobního blogu, kde jsem provizorně vyčlenil volným novinářům jednu kategorii do doby, než bude spuštěn oficiální klubový web. Současní místopředsedové však nestojí o otevřenou diskuzi uvnitř Syndikátu. Pan Jan Punčochář místo aby uvítal snahu o aktivizaci mrtvolné atmoféry uvnitř Syndikátu, nařkl mě na předvolebním shromáždění, že při psaní svých článků vycházím ze lživých údajů.

   Z dosavadního vývoje v Syndikátu, tak jak jsem ho pozoroval poslední rok si myslím, že pánům Kubičkovi a Punčochářovi nejde o zlepšení práce Syndikátu novinářů a vytvoření přátelském tvůrčí atmosféry, ale o udržení či o další upevnění mocenských pozic. Proto doporučuji svému delegátovi na valné hromadě, aby pány Kubička a Punčocháře nevolil do řídícího výboru. Jsem si vědom, že moje doporučení i hlas mého delegáta má na valné hromadě minimální význam. Myslím však, že jestli chtějí novináři usilovat o svobodu slova, musí především ze Syndikátu novinářů zmizet vnitřní cenzura a místo ní nastolena otevřenost a tvůrčí atmosféra.



Dodatek 20.června ve 14,00 hod:

Místopředseda Syndikátu novinářů ČR pan Jan Punčochář  reagoval e-mailem s textem pro mne poněkud nepochopitelným. Napsal:

     
Vážený pane Němče,
opravdu mě nemusíte informovat o každém záchvěvu své těkavé mysli.
S pozdarevm
Jan Punčochář
■     

Bohužel mi není jasné, co měl pan Punčochář na mysli.
Každopádně mi připadá zvláštní, když mě místopředseda Syndikátu novinářů zašle k úvaze dokument zakončený jeho e-mailovou adresou a telefonním číslem a pak je rozhořčen, když se k tomu dokumentu vyjádřím. Patrně očekával, že zůstanu pasívním, jak to u většiny členů Syndikátu novinářů ČR bývá zvykem.  Otázkou je, zda by měl místopředseda  Syndikátu novinářů pohrdat nazory řadových členů, kteří nechtějí přijímat jeho návrhy jako direktivu. Syndikát novinářů ČR přece jen není firmou, kterou vlastní fyzické osoby, ale dobrovolným profesním sdružením novinářů ve smyslu 2, odst.1, zákona 83/90/Sb., kteří jsou oddáni principům svobody tisku v demokracii a jejich obraně.
Komentáře
[1]27.07.07 21:26:47Miroslav Sígl - www - 
rád bych Vám poslal svůj článek v příloze, ale takto to - žel - nejde, Ozvete se mi.

Žádné komentáře:

Okomentovat