24. 3. 2005

Zpráva trosečníka

24.03.2005 12:49 - 04. To, co jsem napsal jinde -trvalý odkaz

Zpráva trosečníka

(15.11. 2003 15:31:38)
Tento týden jsem viděl v televizi dokumentární film o výpravě za filmováním vzácné starobylé ryby latimérie. Když se podařilo rybu živou v moři objevit a natočit, napsal o tom na místě v moři vedoucí výpravy zprávu a rozeslal ji z místa v několika lahvích, tak, jak to dříve dělali trosečníci na ztroskotavší na pustém ostrově. Dnes je jiná doba než ta, za níž posílali trosečníci zprávy v lahvích. Přesto dovolat se někoho je často velmi složité. Jeden by řekl, že internet pomáhá lidi sbližovat a ono je tomu na opak. Jedna z diskusních skupin na BlaBla má název "Výkřiky do tmy". Už tento název hovoří o tom, že ten, kdo křičí je sám jako trosečník na pustém ostrově, i když je uprostřed lidí. I mnohé jiné diskusní skupiny hovoří o samotě a osamělosti pisatelů. Také já jsem si jednu takovou skupinu založil. Jmenuje se "Samota 2". Během několika dní však zmizela pod nánosem novějších skupin a nikdo do ní nepřispívá, protože o ní neví. Proto jsem si založil diskusní skupinu pro lidi, kteří myslí trochu jako já. Tuto skupinu. Jako kritérium jsem určil věk, protože si myslím, že od určitého stáří člověk musí přemýšlet sám o sobě na základě svých životních zkušeností. Kdo si tento věk přizná a dokáže zformulovat své životní postoje v souvislých a relativně spisovně česky kladených větách, ten sem jistě napíše. Zatím to tak nevypadá. I tato diskusní skupina zmizela během několika dní. Možná, že ji však časem někdo náhodně objeví, zamyslí se a přidá svůj kamínek. Nestane-li se tak, budu sem občas přidávat své životní postřehy jen já. I Robinson Crusoe žil zprvu na svém ostrově hodně dlouho sám.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat