17. 9. 2008

Gottwald vzpomíná na Stalina

17.09.2008 16:29 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Gottwald vzpomíná na Stalina

pozvánka na divadelní představení 5.10.2008

   Je to skoro 3 roky, co jsem se prostřednictvím internetu seznámil s Vladimírem T. GottwaldemHledal jsem tehdy, zda se na serveru Lidé.cz nevyskytují pouze děti a puberťáci, ale také lidé mého věku. U Vladimíra mě zaujalo nejen to, že jsme přibližně stejně staří, ale že když jsem si ho přidal do přátel, sám se mi ozval a velmi kultivovaným způsobem mě pozdravil. Pak jsme si psali vzkazy na Lidé.cz a na ICQ a dokonce jsme si i pomocí ICQ zatelefonovali. Mnohé jsem se o Vladimírovi dozvěděl, mezi jiným i to, že je hercem šumperského divadla.

 
   Také mi začal posílat šumperské divadelní noviny, které sám připravoval. Pak už jsme se sledovali jen z povzdálí. Vladimír T. Gottwald jako herec oblastního divadla jezdil na zájezdy a občas točil i různé filmové role od hraných filmů až po účelové instruktážní filmy.

   Do Šumperka je pro mne obtížné se dostat a proto mne velmi potěšilo, když mě nedávno Vladimír napsal, že bude hrát i v Praze. Nastudoval monodrama ruského autora Edvarda Radzinského KOBA. Vystoupí s ním v neděli 5.října v 19,30 v Rock Café na Národní třídě.

   KOBA je přezdívka  sovětského občana Josifa Vissarionoviče Džugašviliho, známého pod jménemStalin (Stalin= „ocelový“, z ruského stal, tj. ocel). Na přání otce začal Josif původně studovat ve svých čtrnácti letech kněžský seminář v Tbilisi. Již v té době je přezdíván pro svoji nevyzpytatelnou a bouřlivou povahu „Koba“ podle legendárního gruzínského bandity a buřiče.

   KOBA je příběh, který divákům vypráví  přítel Josefa Vissarionoviče Stalina z doby jeho mládí, kdy spolu s ním, který tehdy používal přezdívku Koba, patřil ke skupině mladých revolucionářů, kteří nejrůznějšími, velmi podezřelými praktikami, získávali pro své aktivity finanční podporu. Hra sleduje další vývoj vztahů obou protagonistů a na jeho základě pohnuté osudy země, která se stala obětí experimentu o „šťastné budoucnosti lidstva“, který vyústil v apokalypsu teroru a násilí.

   Stalin zemřel v době, kdy já jsem se narodil. Ovlivnil údobí života mých generace mých rodičů tak, jakou mou generaci ovlivnil Leonid Iljič Brežněv. Půjdu se proto na představení Vladimíra T. Gottwalda podívat. Uvidím zajímavé přestavení a osobně poznám člověka, se kterým mě internet seznámil už před časem. Nechávám zde odkaz na příslušnou stránku Rock Café, kdyby se někdo z mých čtenářů chtěl jít podívat také. Ta stránka se mi na nepřehledném webu téhle bývalé Reduty hledala obtížně. A na závěr přidám jednu novinovou kritiku na toto představení. Kritika má okouzlující dobový název: Gottwald vzpomíná na Stalina.




V gruzínském Gori poblíže Jižní Osetie se 6. (ale možná 9.) prosince 1878 narodil ševcovský synek Ioseb Besarionis Dze Jughashvili (იოსებ ბესარიონის ძე ჯუღაშვილი). Jmen si však pro sebe vymyslel víc; postupně si nechával říkat Soso, Demišvilli (Magor), Nižeradze, David… a také Stalin. Rodáci a přátelé mu říkali Koba. Měnil si však nejen jméno, ale i datum narození, v oficiálním životopise nechal uvádět datum 21.prosince 1879. Vymyslel si své jméno, svůj den narození, své příbuzné, své vzdělání i svou minulost. Koba-Stalin vlastně stvořil sám sebe. Nabízíme Vám šanci shlédnout divadelní inscenaci, v níž se můžete setkat s příběhem Kobova spolubojovníka z dob společných gangsterských začátků - jediného, který měl to štěstí, že se mu povedlo hrůzně proslulého gruzínského rodáka přežít. hraje:V.T. Gottwald 19.30 (130,-)

Dodatek 28.října 2008:
Další repríza ke koná v neděli 2.listopadu od 19,30 hod.
Komentáře
[1]18.09.08 02:08:28Vladimír054
Tak to tam taky zkusím přijít. ;o))) Zdravím (a děkuju)! Vladimír

Žádné komentáře:

Okomentovat