26. 9. 2009

Křest knihy Miroslava Sígla "Události pravdy, zrady a nadějí"

26.09.2009 16:39 - 09. Klub volných novinářů -trvalý odkaz

Křest knihy Miroslava Sígla "Události pravdy, zrady a nadějí"


   Dne 25. září 2009 proběhl v Paláci knihy Luxor v Praze křest nejnovější knihy novináře Miroslava Sígla "Události pravdy, zrady a nadějí". Jedná se o podrobný až deníkový popis období okolo srpnových událostí v roce 1968, zahrnující roky 1967 - 1971. Křest knihy proběhl shodou okolností v den autorových třiaosmdesátých narozenin. Knihu pokřtily bývalé televizní hlasatelky z roku 1968 Kamila Moučková a Olga Čuříková. O autorovi zasvěceně pohovořil emeritní knihkupec a milovník knih a lidí Vratislav Ebr.
Videosestřih ze křtu knihy spustíte kliknutím na obrázek.


Dodatek 30.9.2009:

Po shlédnutí tohoto videosestřihu mě poslal pan Miroslav Sígl e-mailem velmi pěkný dopis, který tady s jeho souhlasem zveřejňuji:

     

Milý Tome,
   udělal jsi mi radost, když jsi včera navštívil prezentaci mé knihy Události pravdy, zrady a naděje, podruhé nyní, když jsem shlédl Tvůj velmi zdařilý videosestřih, v němž mám uchovány do živé a viditelné podoby obě své milované hlasatelky (jimž dneska říkáme moderátorky) a část projevu Vráti Ebra, rovněž mého dlouholetého přítele, kdysi vynikajícího knihkupce, dnes moderátora podobných akcí, jako byla v Paláci knih Luxor v den mých 83. narozenin. Budu mít rovněž radost, až si knihu přečteš, až o ní někam někde něco napíšeš, a jak Tě znám, bez kritiky se to neobejde, i na tu jsem zvyklý a potřebuji ji každí nedokonalé dílo, každý nedokonalý člověk, protože kritikou dobře míněnou od srdce, může jít vývoj kupředu.

   Vím, že to nemáš v životě lehké, ale o to více si Tě vážím. Nechápu, proč jsi musel opustit výbor Klubu volných novinářů a zároveň i jeho webovou stránku, přesto funguješ jako novinář na volné noze nadále. Patřím k těm lidem, kteří se dovedou se životem rvát a nefňukat. Takové jsem měl odjaživa rád a z nich jsem si bral příklad pro svůj život, pro svoji práci. 

Prozradím Ti, snad jako prvnímu vůbec, že mne chce rodina připravit k mým 85. narozeninám v roce 2011 sborník mých prací, článků, reportáží, fejetonů, záznamů z dopisů a deníků z let 1938-2011, že se hodlá obrátit na některé mé přátele a známé, zda by do sborníku nepřispěli svým, byť krátkým příspěvkem...

Srdečně Tě pozdravuji a někdy příště nashledanou!

Miroslav Sígl
www.miroslav.sigl.cz
     
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat