8. 10. 2009

Ševčíkův říjen 2009

08.10.2009 21:36 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Ševčíkův říjen 2009


   O výstavě Ševčíkův říjen jsem se zmínil naposled před třemi lety.
Uveřejnil jsem tehdy jenom pozvánku a možná mnozí čtenáři Tomova deníku nevěděli, o co jde.   O Igoru Ševčíkovi jsem našel hezký článek na Alenčině blogu. Jmenuje se Igor Ševčík stále živý: na pánských záchodcích v První pivní tramvayi  Doufám, že ho Alenka nesmaže, abyste si ho i po čase mohli přečíst z tohoto odkazu.

   7. října 2009 byla tedy zahájena každoroční výstava obrazů z pozůstalosti zesnulého výtvarníka Igora Ševčíka (1951 – 2003).

   O letošní vernisáži jsem se dozvěděl téměř na poslední chvíli e-mailem od spolupředsedy předsedy Strany mírného pokroku v mezích zákona a taktéž místopředsedy České unie karikaturistů Kobry. Zpozdil jsem se o dvacet minut, ale jak se ukázalo, nic se nestalo, protože tentokrát měla výstava dvě zahájení. To dřívější již v časném odpoledni pro obyvatele Domova seniorů ve Sněženkové ulici v Praze 10. To druhé, podvečerní zahájení bylo pro přátele Igora Ševčíka.


 
Na fotografii u vchodu vstupní haly nám Igor kynul z nebeských výšin.


.
Senioři pokojně seděli a dívali se na obrázky.


 
Igorovi kamarádi se shromažďovali v přilehlém salonku, ochutnávali dobrůtky, které připravila Igorova manželka Kateřina, a povídali si.


V půl šesté se ujala slova organizátorka výstavy a manželka Mistra paní Kateřina Ševčíková. Podívejte se nakrátké video.
Potom si všichni podle tradice prohlédli obrázky a opět po roce si popovídali.



Tady vidíte Katku Ševčíkovou v rozhovoru s ředitelem domova seniorů.


Paní Ševčíková představila nástěnný kalendář z Igorových obrazů pro rok 2010, který vydala vlastním nákladem. Co je obsahem kalendáře, to jste se už dozvěděli ve videoukázce. Kalendář není běžně distribuován, protože náklady na distribuci by ho prodražily. Domluvil jsem se proto s paní Ševčíkovou, že kdyby někdo ze čtenářů Tomova deníku o něj projevil zájem, zprostředkuji jeho koupi. Jestliže po Igorově kalendáři zatoužíte, napište mi na e-mail  tomuv.denik(zavináč)seznam.cz a já koupi zprostředkuji. Vhodné hlavně pro Pražáky (kvůli snadnému předání).


Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat