5. 9. 2008

Technický pokrok a lidské chápání

05.09.2008 09:33 - 02. Deník -trvalý odkaz

Technický pokrok a lidské chápání

  
   Už jsem se mnohokrát přesvědčil, že personál v prodejnách s moderním elektrozbožím vůbec netuší, co prodává. Proto je pro něj lepší, když mě zahrne různými nesrozumitelnými názvy, jejichž význam ovšem sám nezná. Možná snad ani nemůže znát, jak jde vývoj rychle kupředu. Ty si něco koupíš a doma jsi překvapen, co to vlastně umí. Pokud ovšem nejseš nemile překvapen, že to umí něco zcela jiného, než jsi očekával. 

   Loni jsem si chtěl koupit radiomagnetofon, či jak se ta věc dnes jmenuje. Byly tam dva stejné, jen se lišily cenou. Zeptal jsem se prodavače, jak se od sebe liší technicky. Řekl mi, že ten jeden umí číst tagy. Požádal jsem ho, aby mi to řekl česky, ale to už nevěděl. Nekoupil jsem si tehdy nic. 

Nedávno jsem si kupoval externí disk na zálohování paměti v prodejně na počítače u hlavní pošty v Praze. Prodavač mi ho prodal tak, jak byl zalisovaný v papírové krabičce a igelitové fólii. nevyplňoval žádný záruční list, jen mi vyjel z počítače fakturu. Řekl mi, že kdyby s tím něco bylo, ať to donesu zpět do prodejny. Žádné předvedení výrobku jako dřív. Když jsem vyšel z prodejny, uvědomil jsem si, že třeba v krabici může být něco jiného nebo že balení může být neúplné a to by se mi pak těžko dokazovalo. Naštěstí to bylo v pořádku. Na disku byl jakýsi program na zálohování - zkušební verze na 30 dní. Pak že si ho člověk musí koupit. Šel jsem do prodejny a řekl, že bych si ho chtěl koupit. Řekli, že ani nevědí, že tam nějaký program je a že si ho patrně musím koupit po internetu. Z Ameriky. Každý den při zapnutí počítače mi program upozorňuje, že zase ubyl jeden den zkušební verze a abych si ho koupil. Možná, že bych si ho koupil, ale tady v nějaké české prodejně V PRAZE. Ne abych posílal převodem nějaké peníze do Ameriky. Takže jsem ten program ani nevyzkoušel. Návod je v angličtině a já většinou počítačovým návodům nerozumím ani když jsou psány česky. Uvidím, co se stane, až čas vyprší. 

   Nejvíc se mi líbilo, když jsem si kupoval svůj první mobil v roce 1999. Měli mobily od dvou různých firem. Zeptal jsem se prodavačky, jaký je mezi nimi rozdíl. Odpověděla, že jeden je červený a druhý modrý.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat