31. 12. 2009

Života běh - prosinec 2009 - 2.

31.12.2009 09:04 - 021. Života běh -trvalý odkaz

Života běh - prosinec 2009 - 2.


30. prosince 2009
   Poslední rok nejsem schopen psát systematicky tématické články.  Toho, co bych chtěl napsat je tolik a život mi utíká tak rychle, že spíše nepíšu nic. Zkusím tedy řadit myšlenky za sebou jen tak, jak mě budou den po dni napadat.
  
   Ono je v podstatě jedno jestli píšu na blog nebo  nepíšu. Blog Tomův deník jsem založil téměř před pěti lety, kdy ještě tolik lidí na internet nepsalo. Tudíž si sem tam někdo mé články přečetl. Zhruba před dvěma lety jakoby se roztrhl pytel s blogy u internetových vydání různých novin a časopisů. Proto je už český internet poměrně nepřehledný. Ale mým cílem nikdy nebyl počet čtenářů. Ten se těžko dá zjistit, když na články stejně málokdo reaguje. Různé automatické vyhledávače, které se jistě objevují mezi návštěvníky blogu, jistě neznamenají, že články někdo čte.


31. prosince
Chvála Pánu Bohu, že už je to zvláštní období konce roku téměř pryč. Všichni se radují z Vánoc. Napíšu tedy, jak jsem si letošní Vánoce užil já:

Na Štědrý den odpoledne jsem byl na hřbitově a ve hřbitovní kavárničce jsem hřešil. Dal jsem si dvě stylové rakvičky, kousek štrůdlu a dvě sklenky teplé medoviny.

--------------------
obrázek nahoře - můj cukrový hřích (viz text výše), obrázek vlevo dole - pohled do zaplněné cukrárny, obrázek vpravo dole - pohled z okna cukrárny přes parkoviště na náměstí Jiřího z Lobkovic, dříve náměstí V.I.Čapajeva
--------------------
  
   V televizi jsem se podíval na pěkně udělaný přehled dostihového rokuhttp://www.ceskatelevize.cz/program/10268863054-24.12.2009-16:20-4-sezona-v-sedle.html?online=1, s kompletním záznamem Velké pardubické steeplechase a s předáním vyznamenání Josefu Váňovi na Hradě. Krásně udělaný přehled letošních rovinových vítězství Václava Janáčka. No a v osm už jsem spal. Probudil jsem se až na rozhlasový přenos půlnoční mše. Nic jsem nemusel, doma bylo teplo, venku nebylo umrzlo a tak jsem se mohl projít - ušel jsem 6668 kroků. Koukal jsem jak jsou ulice prázdné, hospody zavřené a Vietnamci čile prodávali. Když to vezmu obecně - pro mně jsou Vánoce posledních 20 let ve smyslu "Už aby byly za mnou, když se jim jinak nedá vyhnout". Ale chápu, že je to neobvyklý postoj.

Většinu času vánočních svátků jsem prospal. Potřeboval jsem to. Jsem stále unaven už řadu let, stále něco musím řešit a málokdy si mohu poležet. Mezitím jsem občas jedl ředkvičky, ananas, suchý chleba a zapíjel Dobrou vodou z flašky. Při bdění jsem vyposlechl několik hodin z CD Hovory s T.G. Masarykem.


   Nahrávka má asi 17 hodin, budu ji poslouchat ještě řadu dní.   Před časem jsem si koupil tuto knihu v tištěné podobě, ale nebyl jsem se schopen do ní začíst. Naproti tomu se mi její zvuková podoba poslouchá velmi příjemně. T.G. Masaryka čte svým krásným znělým hlasem pan Rudolf Pellar. Překvapilo mě, jak jsou názory T.G. Masaryka současné, i když popisují dobu dejme tomu poslední čtvrtiny devatenáctého a první čtvrtiny dvacátého století. Nikdy jsem nevěděl, že Masaryk měl ucelený názor na marxismus, ale také třeba na onanii a prostituci a že jeho popis způsobů chování českých politiků se hodí i do dnešní doby. Dvou CD ve formátu mp3 jsem zakoupil v prodejně Českého rozhlasu v Praze na Vinohradské třídě.

Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat