22. 10. 2017

Moravec a Soukup

   Po delší době jsem v otevřel televizi, abych viděl, koho si pozval Václav Moravec do svého pořadu k nedělnímu obědu. Opět to bylo od nás ze žižkovské věže. Seděli tam dva nebo tři mně neznámí lidé, které jako obvykle Moravec vyslýchal, jako když pan učitel kárá nezvedené žáčky. Nevydržel jsem to ani do chvíle, kdy by se na obrazovce objevily titulky, z nichž bych se dozvěděl, kdo tam diskutuje.

   Začal jsem listovat televizními kanály. V téže chvíli vysílala TV Barrandov povolební rozhovor Jaromíra Soukupa s prezidentem Zemanem. To byl úplně jiný typ rozhovoru. Jako když se sejdou dva lidé u kávy a povídají si na nějaké téma, které zajímá oba. Soukup zbytečně neskákal Zemanovi do řeči a Zeman kupodivu tentokrát nikoho neosočoval. Zeman sice neříkal nic, co by předtím neopakoval už několikrát, ale přesto jsem se vydržel, díval asi čtvrt hodiny. Pak jsem se věnoval aktuálnímu ladění televizních programů.

   Když jsem se znovu dostal k listování jednotlivými televizemi, na TV Barrandov už skončil rozhovor Jaromíra Soukupa s prezidentem Zemanem a běžela tam repríza jeho diskuse s Andrejem Babišem ze včerejšího povolebního večera za účasti publika. . Babiš je Babiš. Jak mluví, všichni víme. Přesto dovedl Jaromír Soukup udělat z rozhovoru zajímavou podívanou. Opět jako v rozhovoru se Zemanem mluvili spolu dva rovnoprávní lidé, nikoli učitel a žák. Vydržel jsem to asi půl hodiny, protože to byla zajímavá podívaná. Babiš povídal o tom, že když nepřišel do Otázek Václava Moravce, zůstala tam pro něj prázdná židle. Soukup řekl, že TV Barrandov si nemůže dovolit vysílat prázdné židle.

   Později odpoledne mi aplikace v mobilu nabídla povolební debatu České televize s lídry vítězných stran. Místo Babiše tam seděl Faltýnek. . Babiš evidentně nemohl, když si v té chvíli povídal na TV Barrandov. Moravec opět řídil diskusi tak, aby politici odpovídali podle jeho návodných otázek. Ke konci pořadu po nich Moravec chtěl, aby říkali něco, co ještě neměli projednáno ve svých stranických grémiích a to už se proti němu vzbouřili všichni nezávisle na politické příslušnosti.


   Nechci srovnávat Václava Moravce a Jaromíra Soukupa. Každá z těch dvou televizí má jiný cíl. Ale přesto si myslím, že by vedení České televize mělo začít uvažovat nad tím, kdo by udělal stěžejní politické pořady zajímavěji než Václav Moravec. 

Žádné komentáře:

Okomentovat