20. 5. 2018

KRÁLOVSKÁ SVATBA 2018


   Páč mi to nedalo, a musel jsem jít na Den otevřených dveří Českého rozhlasu, na svatbu Harryho a Meghan jsem se podíval až v noci ze záznamu. Když jsem poslouchal ty sliby věrnosti na celý život, pomyslel jsem si, že Meghan už je jednou říkala. Nějak by mi to nevadilo, kdyby se nejednalo zrovna o tu královskou svatbu. Samozřejmě se opakované svatby dějí na světě zcela běžně. Na druhé straně svatby s donucení nebo kvůli společenským konvencím jsou také dost pochybné, jak dokumentuje první svatba Harryho otce Charlese. Kdyby si mohl vzít svou životní lásku Camillu, jistě by i život celé královské rodiny probíhal jinak. Ale říkal jsem si, že je to opravdu zvláštní. Že britský princ si jistě může vybrat z nepřeberné nabídky mladší nevěstu a vybere si starší rozvedenou americkou herečku. No,celkem kladná skutečnost je, že ona nemá z prvního manželství dítě. Jsem zvědav, kolik dětí bude mít teď. Na celé svatbě mě stejně jako vždy okouzlila jen vévodkyně Kate. Říkal jsem si, jak jsem rád, že William, který je starší z obou bratrů a má šanci se jednou stát králem, si vybral z mého pohledu lépe. A také už mají na potomcích odpracováno.

   Potěšilo mě, že i královna Alžběta II. i její manžel princ Philip vypadali na svůj věk ve skvělé kondici.

   Ale co mě překvapilo a zároveň potěšilo úplně nejvíc bylo, že na svatbě v anglikánském kostele zazněla píseň Stand by me. Tato píseň mě provází posledních dvacet let v podání, na které níže odkazuji a má pro mne velmi niterný až intimní význam. Zřejmě má význam i pro prince Harryho. Přeju mu, aby mu to manželství vyšlo a trvalo celý život, jak slíbil před Bohem, i když si vybral zrovna takhle.

Žádné komentáře:

Okomentovat